Efter snart tre år som kommunikationsdirektör inom Coop Sverige lämnar Olle Axelsson över stafettpinnen till Anna Rasin som successivt kommer att ta över ansvaret för koncernens kommunikationsavdelning. Olle Axelsson, som kommer att gå vidare med egen verksamhet med bas i Göteborg under våren 2017, fortsätter att stödja kommunikation initialt under första delen av 2017 samt ge fortsatt support i företagets omfattande förändringarbete. Read more
Pressmeddelanden & Nyheter
Företagsinformation
November 2016
Under årets nio första månader ökade Coops försäljning av mat på nätet med 58 procent, vilket är mer än 50 procent högre tillväxt än marknaden för nätmat. En av förklaringarna är den nya tjänsten Smartkassen, som snabbt blivit större än den traditionella matkassen och nu snart står för var femte köp. Read more
August 2016
Från och med idag går det att utifrån över 500 recept kombinera sin egen matkasse i Coops nätbutik. Inkö...Read more
June 2016
De senaste årens starka framgång inom e-handel har medfört att Coop Sveriges styrelse har beslutat att investera i ytterligare en så kallad darkstore belägen i den strategiskt viktiga och stora handelsplatsen i Kungens Kurva söder om Stockholm. Med satsningen kommer Coop tredubbla sin kapacitet för näthandel och kunna möta den snabbt ökande efterfrågan.
Read more
Coop startar ett nytt grönt samarbete med den fristående blomsterkedjan Plantagen. Under hösten kommer ett antal pilotbutiker startas antingen som en del av eller i anslutning till Coops butiker.Read more
April 2016
Coop och Gastrofy har inlett ett samarbete för att ta fram en smart matkasse baserad på en intelligent inköpslista, som minimerar svinn. Med start efter sommaren kommer kunderna kunna skapa en egen matkasse utifrån Coops receptdatabas med över 6000 recept som alla är provlagade i Coops provkök.
Read more
March 2016
- blir officiell partner och huvudpartner för klubbens samhällsengagemang Inför säsongsstarten av Allsvenskan blir Coop ny partner till Malmö FF. Avtalet sträcker sig över två år och innebär att Coop blir Officiell partner och huvudpartner för fotbollsklubbens samhällsengagemang.
Read more
– utöver vinstökningen genereras även värde på drygt 400 miljoner till landets konsumentföreningar
Read more