Coop ny partner till Malmö FF

Coop ny partner till Malmö FF

– blir officiell partner och huvudpartner för klubbens samhällsengagemang

Inför säsongsstarten av Allsvenskan blir Coop ny partner till Malmö FF. Avtalet sträcker sig över två år och innebär att Coop blir Officiell partner och huvudpartner för fotbollsklubbens samhällsengagemang.

– Vi är glada över samarbetet med Coop för vi har många gemensamma värderingar. Både vi och Coop drivs av att vara en god kraft i samhället och vi är båda medlemsägda, säger Niclas Carlnén, vd för Malmö FF.

Samarbetet innebär att Coop blir en Officiell partner till Malmö FF och kommer att exponeras på hemmaarenan Swedbank Stadion i Malmö. Coop kommer samtidigt att lyfta fram samarbetet i de drygt 30-talet butiker som finns i Malmö-regionen.

En bärande del i samarbetet kommer att handla om MFF:s samhällsengagemang som bland annat omfattar ungdomsturneringen Fotboll mot rasism och Karriärakademin – ett initiativ mot ungdomsarbetslösheten i Malmö.

– Malmö FF är en av Sveriges mest framgångsrika klubbar och vi är stolta över avtalet som vi nu undertecknat. Klubben har också ett starkt samhällsengagemang som vi på Coop vill vara med att utveckla och bidra till, säger Anders Wennerberg, regiondirektör för Coop Syd/Öst.

Samarbetet mellan Coop och Malmö FF löper över två år och inleds i och med säsongsstarten av Allsvenskan 2016. Malmö FF spelar årets första tävlingsmatch den andra april då laget möter fjolårets svenska mästare IFK Norrköping på Swedbank Stadion.

Ytterligare information:
Pernilla Sandström, distriktschef för Coop i södra Skåne, tel. 010-743 60 29 
Magnus Svensson, försäljningschef i Malmö FF, tel. 0733-998464
Coops pressjour, tel. 010-743 13 13

Se filmen när Malmö FF:s spelare och tränare provjobbar på Coop:
www.youtube.com/watch?v=n0KY-LskEEk

  • Handla mat på nätet och hämta dina kassar på Göteborg Landvetter

    Handla mat på nätet och hämta dina kassar på Göteborg Landvetter

    Coop är först ut i Sverige med en innovativ tjänst för att leverera mat som beställts på nätet. 16 april startar Coop ett test där man kan beställa sin mat på nätet och sedan välja att hämta ut matkassarna utanför ankomsthallen på Göteborg Landvetter Airport. Kraven på flexiblare leveranslösningar ökar, samtidigt förväntas kraven från kunder öka ännu mer när fler väljer att köpa mat på nätet.
    Läs mer
  • Coops medlemmar fick tillbaka 430 miljoner förra året

    Coops medlemmar fick tillbaka 430 miljoner förra året

    Under 2018 använde Coops 3,5 miljoner medlemmar över 43 miljarder poäng till ett värde av 430 miljoner kronor. Det populäraste sättet att använda intjänade poäng är att växla in dem till värdecheckar på Coop, vilket stod för 367 miljoner kronor.
    Läs mer