Storslam för Coops Digestivekex i smaktest

Storslam för Coops Digestivekex i smaktest

I Allt om mat stora test av Digestivekex belönas Coop med bäst i test: ”Smakar som man vill att digestivekex ska göra”.

Det lite matigare kexet Digestive är en populär vara att plocka ner i korgen under ett besök i matbutiken. Men vilka i hyllan är då bäst? Coops båda egna varumärken, Coop och Xtra, tar topplaceringarna när Allt om Mat gör en smakbedömning av produkten.

Coop Digestive utses till testvinnare med omdömet: ”Spröda kex där olja, sötma och sälta är i perfekt balans.” Testets tvåa Xtra, för cirka tre kronor billigare per paket, bedöms vara ett väldigt bra digestivekex med tydliga smaker och fin sälta i eftersmaken.

– Det är glädjande nyheter och bekräftar vårt hårda och idoga arbete med våra egna varumärken för bra kvalitet till ett bra pris för våra medlemmar och kunder. Digestivekex är något jag nästan alltid har plats för i min varukorg, perfekt till såväl en kopp te efter en höstpromenad eller på ostbrickan en helgkväll, säger Minna Björklund, Chef EVM Sortiment Coop Sverige.

I början av september lanserade Coop även Digestive fullkorn – en mer fiberrik variant av det världsberömda kexet med anor från 1800-talet.

Exempel på andra produkter under varumärkena Coop, Xtra och Änglamark som belönats med Bäst i test under senaste året är Coop fetaost, Coop Havredryck, Coop frasvåfflor, Änglamark Jordgubbssylt, Änglamark äppelmos, Coop Silky Shave, Coop Smör & raps, Coop samt Änglamark Parmesan, Änglamark torkad mango samt fryst mango, Coop Gourmet Skagenröra, Coop Gourmet Potatisgratäng, Änglamark kallrökt lax, Coop bryggkaffe, Coop vittvättmedel samt Coop Aioli.

För mer information kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 eller media@coop.se 

  • Änglamark pepparkaka en testvinnare till jul

    Änglamark pepparkaka en testvinnare till jul

    Första advent står för dörren och julen dukas sakta upp. En klassiker för alla magar och åldrar är pepparkakan – där nu Änglamark utsetts till en vinnarkaka av Svenska Dagbladets jury.
    Read more
  • Coop Sverige AB ställer om organisationen för att öka medlemsnyttan

    Coop Sverige AB ställer om organisationen för att öka medlemsnyttan

    Coop Sverige AB gör nu en omställning av organisationen för att öka konkurrenskraften och kunna ge bättre priser och erbjudanden till Coop i Sveriges över 3,9 miljoner medlemmar. Förändringen innebär en neddragning på cirka 100 tjänster vid kontoret i Solna som tillsammans med andra åtgärder ger en kostnadsminskning om drygt 300 miljoner kronor.
    Read more