Coop fortsätter att sätta stjärnor på såshimmeln. Nu har även Coop tzatziki utsetts till bäst i test av en av landets ledande smakpaneler.
– Vi gör verkligen en fantastisk resa med produkterna under våra egna varumärken. Den nya designen för den nordiska marknaden för Coop-varumärket tillsammans med otaliga smaktester som vi toppar skapar en härlig energi på jobbet, säger Minna Björklund, chef sortiment EVM på Coop Sverige.
– Vår Coop Bearnaise har tidigare dominerat i sin kategori, så superkul att Coop Tzatziki nu även får det beröm som den förtjänar.
Den här gången är det Svenska Dagbladets testpanel som lyfter en av Coops produkter under egna varumärkena. Totalt sju sorters tzatziki testades av panelen, där Coop fick höga 5/6 i betyg. Samtliga tzatzikis testades tillsammans med surdegsbaguette – men juryn såg omgående fler smakfulla tillfällen för att inkludera såsen till veckans måltider:
”En god sås som även här har framträdande smak av vitlök, precis som testpanelen vill ha den. Gurkbitarna är perfekt stora och bidrar med en härlig textur och smak. Såsen är fräsch, len och lagom tjock. Smakmässigt drar den åt det sötare hållet. Panelen enas om att detta är ett bra val av tzatziki som passar såväl till köttbiten som falafel.”
Tre maträtter utmärkta med tzatziki:
Om Coop EVM
Coop har tre egna varumärken (EVM): Coop, Änglamark och Xtra. Tillsammans står de för cirka 27 procent av alla de varor som säljs i våra butiker. Coops EVM är ett prisvärt alternativ ofta kopplat till fina medlemserbjudanden och till lågt pris varje dag.
För mer information kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 eller media@coop.se