Coop Änglamark lanserar miljömärkta blöjor som visar när det är dags att byta

Nu lanserar Coop helt nya produkter i Änglamarks babysortiment. Coop Änglamarks miljömärkta blöja visar när det är dags att byta, något som efterfrågats av många föräldrar. Coop Änglamark är Sveriges bredaste sortiment av ekologiska och miljömärkta produkter och utökas hela tiden med nya varor.

Coop har tagit fram ett babysortiment, under varumärket Coop Änglamark, med produkter som innehåller speciellt utvalda ingredienser för minskad miljöpåverkan. Allt för att minimera risken för att barn utvecklar någon form av allergi. Produkterna är även Svanenmärkta, en garanti för ett gott miljöval och en hög kvalitet.

Coop Änglamarks blöja är tillverkad av hudvänliga material. Materialet är valt med tanke på minsta möjliga miljöpåverkan. Med sitt mjuka ytskikt tillåter blöjan barnets hud att andas vilket motverkar hudirritationer. Blöjan har hög uppsugningsförmåga med en våtindikator som genom en blå färg visar när det är dags att byta blöja.

Blöjan rekommenderas av Astma- och Allergiförbundet eftersom den inte innehåller några onödiga tillsatser som parfym och lotion. Emballaget på blöjorna är av majsstärkelse som är nedbrytbar och komposterbar och är helt fritt från paraben. Finns i butik från vecka 19. Finns i storlekar Mini, Midi, Maxi och Junior. Förpackningen innehåller 40-56 blöjor beroende på sort.

Babysortimentet innehåller även våtservetter, amningskupor, baby pads, bomullspinnar, tvål, badtvål, babyolja, schampo, zinksalva, babypuder.

Coop Änglamark är Coops eget varumärke inom ekologi och miljö. Sortimentet, som har funnits i över 25 år, består av över 300 olika produkter från rengöring och hygien till mat. Coops försäljning av ekologiska och miljömärkta livsmedel ökade med 9 procent under 2009.

För ytterligare information kontakta:Coops presstelefon, tfn: 08-743 23 33

För produktprover kontakta: Susanna Salomon, Star Public Relations, tfn: 08-545 29 862, e-mail: susanna.salomon@starpr.se

  • EnterCard och Coop Sverige i nytt samarbete

    EnterCard Group AB och Coop Sverige AB har ingått avtal som innebär att EnterCard kommer att erbjuda kreditkort till Coops medlemmar. Det nya samarbetet innebär att Coops kreditkort från och med mars kommer att uppgraderas med flera nya funktioner och tjänster.
    Läs mer
  • Mer än var tredje måltid vegetarisk i storstäderna

    Mer än var tredje måltid vegetarisk i storstäderna

    Den vegetariska trenden fortsätter att vara stark. I november var hela 34,6 procent av måltiderna i storstadsregionerna lakto-ovo vegetariska visar Matometerns Vego-index som baserar sig på 12 000 måltider.
    Läs mer