Coop först i dagligvaruhandeln med Spotify

Coops butiker och stormarknader börjar idag sälja Spotify musiktjänster, och även köp av denna tjänst genererar återbäring till Coops dryga 3 miljoner medlemmar.

– Försäljningen av digitala tjänster som startpaket och kontantkort för mobiltelefon och mobila bredband har ökat markant i Coops butiker de senaste åren. Utveckling av nya tjänster sker i en snabb takt, och vi är därför glada över att vara först i dagligvaruhandeln med att kunna erbjuda våra kunder och medlemmar musiktjänsten Spotify, säger kategoriansvarige Andreas Holm på Coop.

I våras var Coop även först ut i dagligvaruhandeln med försäljning av sitt egna EVM, Coop mobilt kontantkort. Nu fortsätter satsningen inom digitala tjänster med musiktjänsten Spotify. Denna musiktjänst finns tillgängligt i Unlimited (reklamfritt på datorn) och Premium (reklamfritt på datorn och mobilen). Spotify Premium finns i olika varianter – 1, 3, 6 eller 12 månader, Spotify Unlimited 3 månader.

– Vi är glada övet att tillsammans med Coop erbjuda ytterligare en försäljningskanal för våra användare. Nu kan man snabbt och enkelt betala för tjänsten i kassan hos samtliga Coop-butiker runt om i Sverige, säger Öjje Holt, nordisk VD på Spotify.

Spotify går att från och med idag att köpa i alla Coops butiker i Sverige.

Spotify Premium kontant prislista 1 månad 99 kr 3 månader 297 kr 6 månader 594 kr 12 månader 1188 kr

Spotify Unlimited kontant prislista 3 månader 147 kr

För ytterligare information: Marika Hjelm Siegwald, Kommunikationschef Coop Inköp och Kategori AB, tel: 070-614 99 35 Sofie Grant, PR chef Spotify, press@spotify.com