Sveriges modernaste Coop Konsum öppnar i Kista

Pressmeddelande 2008-04-10

En ny spännande lokal, två ingångar, ny färgsättning och en kraftigt utökad satsning på färskvaror. Så ser landets modernaste Coop Konsum ut. I morgon den 11 april öppnar butiken i Kista i Stockholm.

– Vi har en fantastiskt fin butik. Lokalen har ett bra läge nära tunnelbanan och med ingång från Kista Torg och in från Kistas centrumgalleria, säger butikschefen Håkan Nilsson.

Coop Konsum har under en lägre tid funnits i Kista Centrum i de norra delarna av Stockholm. Nu flyttar butiken inom centrumet, vilket i praktiken innebär att man skapat en helt ny butik.

– Det är delvis ett nytt sortiment, men framför allt handlar det om att vi lyfter fram och visar upp färskvarorna på ett nytt sätt. Det kommer att bli fantastiskt fräscht, säger Håkan Nilsson.

Den nya butiken blir enklare att överblicka för kunderna och särskilt tydlig är satsningen på färskvaror. Inredningen är helt ny och färgsättningen något annorlunda än tidigare.

Ut mot Kista Torg har butiken också stora fönster som släpper in ljus och som ger alla som går förbi en möjlighet att se in i den nya butiken.

I mångkulturella Kista är det internationella sortimentet Världens mat också viktigt, men Håkan Nilsson hoppas också att locka fler av de många som pendlar till Kista för att arbeta.

– Vi har många som bor i Kista som kunder redan. Nu vill vi att även fler av alla dem som jobbar här ska hitta in, både för att köpa lunch mat och för att handla hem varor.

För mer information: Håkan Nilsson, butikschef Coop Konsum Kista, tel 08-594 610 82 Coops pressjour tel 08-743 23 33

  • Coop sätter nya klimatmål – ska även påverka leverantörer

    Coop tar nästa steg i arbetet med att minska klimatutsläppen. Med nya klimatmål ska utsläppen från Coops egen verksamhet minska och dessutom sätter Coop tydligare klimatkrav på sina leverantörer.  
    Läs mer
  • Coop och HKScan satsar på unga nötköttsproducenter

    Coop och HKScan satsar på unga nötköttsproducenter

    HKScan och Coop tror på svenskt lantbruk som en framtidsbransch och vill värna de viktiga värden som det svenska lantbruket står för. Vi tror att hållbarhet, djuromsorg och bidrag till biologisk mångfald kommer att bli ännu mer centrala värden framöver. Vi tror att efterfrågan på svenskt kött kommer att öka och vill säkra framtidens produktion och tillgång. Dessutom ser vi en möjlighet att bidra till att stötta generationsskiftet inom det svenska lantbruket.
    Läs mer