Stig Lindbergs ”Fallande löv” på KFs jubileumsprodukter

Pressmeddelande 2009-08-17

KF uppnår i år den aktningsvärda åldern av 110 år. Detta uppmärksammar Coop bland annat genom en serie produkter, i begränsad upplaga, med mönster av Stig Lindberg.

Stig Lindberg var under många år konstnärlig ledare på Gustavsbergs fabriker som ägdes av KF. Stig Lindberg skapade mycket som fortfarande finns i många svenska hem. Hans mönster och bruksföremål är efterfrågade och bland de mest populära finns; Berså, Spisa Ribb, Terma och Prunus. Ett annat uppskattat mönster är ”Fallande löv”, som nu plockats upp för att fira KFs 110-årsjubileum.

Produkterna i serien är framtagna på temat ”Kaffe”. Serien innehåller kaffemuggar i 2-pack, pappersservetter, en kökshandduk i bomull och en speciell förpackning av Coop Änglamarks kaffe. Ett kaffe som är både ekologiskt och Rättvisemärkt.

Kooperationens dryga tre miljoner medlemmar kommer att erbjudas medlemspriser på produkterna som kommer att finnas i Coops butiker och stormarknader från vecka 36.

Priser: Kaffemugg, 2-pack 39:90 (medlemmar) 59,90 (icke medlemmar) Kökshandduk 19:90 (medlemmar) 29.90 (icke medlemmar) Servetter 19:90 (medlemmar) 24,90 (icke medlemmar) Coop Änglamarks kaffe 3 för 79:- (medlemmar) mellan 29:- och 33:- per styck (icke medlemmar) För ytterligare information: Coops pressjour tel 08-743 23 33

  • Handla mat på nätet och hämta dina kassar på Göteborg Landvetter

    Handla mat på nätet och hämta dina kassar på Göteborg Landvetter

    Coop är först ut i Sverige med en innovativ tjänst för att leverera mat som beställts på nätet. 16 april startar Coop ett test där man kan beställa sin mat på nätet och sedan välja att hämta ut matkassarna utanför ankomsthallen på Göteborg Landvetter Airport. Kraven på flexiblare leveranslösningar ökar, samtidigt förväntas kraven från kunder öka ännu mer när fler väljer att köpa mat på nätet.
    Läs mer
  • Coop och Änglamark branschledande varumärken inom hållbarhet

    Coop och Änglamark branschledande varumärken inom hållbarhet

    Änglamark rankas som Sveriges mest hållbara varumärke inom mat och dryck samtidigt som Coop för andra året i rad utses till den hållbaraste matkedjan. Det står klart när Nordens största...
    Läs mer