Stig Lindbergs ”Fallande löv” på KFs jubileumsprodukter

Pressmeddelande 2009-08-17

KF uppnår i år den aktningsvärda åldern av 110 år. Detta uppmärksammar Coop bland annat genom en serie produkter, i begränsad upplaga, med mönster av Stig Lindberg.

Stig Lindberg var under många år konstnärlig ledare på Gustavsbergs fabriker som ägdes av KF. Stig Lindberg skapade mycket som fortfarande finns i många svenska hem. Hans mönster och bruksföremål är efterfrågade och bland de mest populära finns; Berså, Spisa Ribb, Terma och Prunus. Ett annat uppskattat mönster är ”Fallande löv”, som nu plockats upp för att fira KFs 110-årsjubileum.

Produkterna i serien är framtagna på temat ”Kaffe”. Serien innehåller kaffemuggar i 2-pack, pappersservetter, en kökshandduk i bomull och en speciell förpackning av Coop Änglamarks kaffe. Ett kaffe som är både ekologiskt och Rättvisemärkt.

Kooperationens dryga tre miljoner medlemmar kommer att erbjudas medlemspriser på produkterna som kommer att finnas i Coops butiker och stormarknader från vecka 36.

Priser: Kaffemugg, 2-pack 39:90 (medlemmar) 59,90 (icke medlemmar) Kökshandduk 19:90 (medlemmar) 29.90 (icke medlemmar) Servetter 19:90 (medlemmar) 24,90 (icke medlemmar) Coop Änglamarks kaffe 3 för 79:- (medlemmar) mellan 29:- och 33:- per styck (icke medlemmar) För ytterligare information: Coops pressjour tel 08-743 23 33

  • Coop lanserar ekologiska fruktdrycker för barn

    Coop lanserar ekologiska fruktdrycker för barn

    Coop lanserar två ekologiska fruktdrycker för barn i smakerna äpple och äpple/mango/passionsfrukt. De nya fruktdryckerna Drickis från Änglamark passar barn från 1 år och har antispillkork vilket gör det enklare för de små att dricka. Dessutom har Änglamarks fruktpuréer Grötis och Klämmis uppdaterats med två respektive tre nya smaker som passar barn från 6 månader. Samtliga produkter är EU-EKO och KRAV-märkta.
    Läs mer
  • Fler handlar till sina husdjur när de köper dagligvaror på nätet

    Fler handlar till sina husdjur när de köper dagligvaror på nätet

    Färsk data visar att fler köper produkter till sina husdjur när de handlar livsmedel online. Omsättningen för kategorin husdjur i Coops nätbutik har de senaste 12 månaderna ökat med nästan 300 procent. En analys av försäljningen visar att produkter till katter och hundar är mest populära samtidigt som kunder som bor i tätorter och på landsbygden köper mer i genomsnitt än boende i storstäderna.
    Läs mer