Stig Lindbergs ”Fallande löv” på KFs jubileumsprodukter

Pressmeddelande 2009-08-17

KF uppnår i år den aktningsvärda åldern av 110 år. Detta uppmärksammar Coop bland annat genom en serie produkter, i begränsad upplaga, med mönster av Stig Lindberg.

Stig Lindberg var under många år konstnärlig ledare på Gustavsbergs fabriker som ägdes av KF. Stig Lindberg skapade mycket som fortfarande finns i många svenska hem. Hans mönster och bruksföremål är efterfrågade och bland de mest populära finns; Berså, Spisa Ribb, Terma och Prunus. Ett annat uppskattat mönster är ”Fallande löv”, som nu plockats upp för att fira KFs 110-årsjubileum.

Produkterna i serien är framtagna på temat ”Kaffe”. Serien innehåller kaffemuggar i 2-pack, pappersservetter, en kökshandduk i bomull och en speciell förpackning av Coop Änglamarks kaffe. Ett kaffe som är både ekologiskt och Rättvisemärkt.

Kooperationens dryga tre miljoner medlemmar kommer att erbjudas medlemspriser på produkterna som kommer att finnas i Coops butiker och stormarknader från vecka 36.

Priser: Kaffemugg, 2-pack 39:90 (medlemmar) 59,90 (icke medlemmar) Kökshandduk 19:90 (medlemmar) 29.90 (icke medlemmar) Servetter 19:90 (medlemmar) 24,90 (icke medlemmar) Coop Änglamarks kaffe 3 för 79:- (medlemmar) mellan 29:- och 33:- per styck (icke medlemmar) För ytterligare information: Coops pressjour tel 08-743 23 33

  • Coop lanserar mjölkpaket i samarbete med Bris – ska stötta dygnet runt-öppet

    Coop lanserar mjölkpaket i samarbete med Bris – ska stötta dygnet runt-öppet

    Den psykiska ohälsan ökar bland barn och unga i Sverige och många unga saknar stöd i samhället. Sverige är ett av de länder i Europa som saknar en nationell stödlinje för barn som är öppen dygnet runt. Coop lanserar nu nya mjölkpaket med syfte att stötta Bris satsning som innebär att man kommer att ha en stödlinje för barn och unga som är bemannad dygnet runt. I och med satsningen garanterar Coop en intäkt på minst 1,5 miljoner kronor över tre år till förmån för Bris.
    Läs mer
  • Första AR-spelet i dagligvaruhandeln

    Första AR-spelet i dagligvaruhandeln

    Coop är först ut i dagligvaruhandeln med ett Augmented Reality (AR) spel i butik. Efter en tids utveckling startar nu en första pilot med spelet i ett ental utvalda butiker. Coop vill tillsammans med Peppy Pals inspirera barn och föräldrar att laga mat och samtidigt göra besöken i matbutiken till en positiv upplevelse för hela familjen.
    Läs mer