Stig Lindbergs ”Fallande löv” på KFs jubileumsprodukter

Pressmeddelande 2009-08-17

KF uppnår i år den aktningsvärda åldern av 110 år. Detta uppmärksammar Coop bland annat genom en serie produkter, i begränsad upplaga, med mönster av Stig Lindberg.

Stig Lindberg var under många år konstnärlig ledare på Gustavsbergs fabriker som ägdes av KF. Stig Lindberg skapade mycket som fortfarande finns i många svenska hem. Hans mönster och bruksföremål är efterfrågade och bland de mest populära finns; Berså, Spisa Ribb, Terma och Prunus. Ett annat uppskattat mönster är ”Fallande löv”, som nu plockats upp för att fira KFs 110-årsjubileum.

Produkterna i serien är framtagna på temat ”Kaffe”. Serien innehåller kaffemuggar i 2-pack, pappersservetter, en kökshandduk i bomull och en speciell förpackning av Coop Änglamarks kaffe. Ett kaffe som är både ekologiskt och Rättvisemärkt.

Kooperationens dryga tre miljoner medlemmar kommer att erbjudas medlemspriser på produkterna som kommer att finnas i Coops butiker och stormarknader från vecka 36.

Priser: Kaffemugg, 2-pack 39:90 (medlemmar) 59,90 (icke medlemmar) Kökshandduk 19:90 (medlemmar) 29.90 (icke medlemmar) Servetter 19:90 (medlemmar) 24,90 (icke medlemmar) Coop Änglamarks kaffe 3 för 79:- (medlemmar) mellan 29:- och 33:- per styck (icke medlemmar) För ytterligare information: Coops pressjour tel 08-743 23 33

  • Coop sätter nya klimatmål – ska även påverka leverantörer

    Coop tar nästa steg i arbetet med att minska klimatutsläppen. Med nya klimatmål ska utsläppen från Coops egen verksamhet minska och dessutom sätter Coop tydligare klimatkrav på sina leverantörer.  
    Läs mer
  • Coop och HKScan satsar på unga nötköttsproducenter

    Coop och HKScan satsar på unga nötköttsproducenter

    HKScan och Coop tror på svenskt lantbruk som en framtidsbransch och vill värna de viktiga värden som det svenska lantbruket står för. Vi tror att hållbarhet, djuromsorg och bidrag till biologisk mångfald kommer att bli ännu mer centrala värden framöver. Vi tror att efterfrågan på svenskt kött kommer att öka och vill säkra framtidens produktion och tillgång. Dessutom ser vi en möjlighet att bidra till att stötta generationsskiftet inom det svenska lantbruket.
    Läs mer