Stefan Malmén ny chef för kedjan Coop Forum

Stefan Malmén har utsetts till chef för kedjan Coop Forum. Stefan Malmén som idag är chef för Torra varor och Indirekta varor inom Coop Inköp och Kategori AB (Cikab) tillträder sin nya befattning 1 oktober.

– Vi ser stora möjligheter att förbättra Coop Forums lönsamhet, tillväxt och profil framöver. Det kräver ett lagarbete och Stefan Malmén har både djupa kunskaper och breda erfarenheter avseende ledarskap och detaljhandel, som kommer att vara av stort värde i det sammanhanget, säger Jonny Olsson, vd för Coop Butiker och Stormarknader där kedjan Coop Forum ingår.

Stefan Malmén har lång erfarenhet från dagligvaruhandeln och har jobbat inom Coop sedan februari 2009. Han har tidigare arbetat inom ICA som affärschef för ICA Kvantumkedjan, kampanjchef, marknadschef och förhandlingschef och innan dess 18 år i butik inom olika koncept.

– Det är ett spännande och ansvarsfullt uppdrag att leda stormarknaderna in i framtiden. Vi ska tydligare visa att vi är det medlemsägda alternativet på marknaden med prisvärda stormarknader med extra fokus på miljö, ekologi och hälsa. Vi ska bli det ledande stormarknadskonceptet på varje lokal marknad, säger Stefan Malmén.

För mer information: Jonny Olsson, vd Butiker och Stormarknader AB, telefon: 08 -743 13 82 Stefan Malmén, Chef Coop Forum, telefon: 08- 743 23 15 KF/Coop pressjour 08-743 23 33

  • Coop lanserar ekologiska fruktdrycker för barn

    Coop lanserar ekologiska fruktdrycker för barn

    Coop lanserar två ekologiska fruktdrycker för barn i smakerna äpple och äpple/mango/passionsfrukt. De nya fruktdryckerna Drickis från Änglamark passar barn från 1 år och har antispillkork vilket gör det enklare för de små att dricka. Dessutom har Änglamarks fruktpuréer Grötis och Klämmis uppdaterats med två respektive tre nya smaker som passar barn från 6 månader. Samtliga produkter är EU-EKO och KRAV-märkta.
    Läs mer
  • Fler handlar till sina husdjur när de köper dagligvaror på nätet

    Fler handlar till sina husdjur när de köper dagligvaror på nätet

    Färsk data visar att fler köper produkter till sina husdjur när de handlar livsmedel online. Omsättningen för kategorin husdjur i Coops nätbutik har de senaste 12 månaderna ökat med nästan 300 procent. En analys av försäljningen visar att produkter till katter och hundar är mest populära samtidigt som kunder som bor i tätorter och på landsbygden köper mer i genomsnitt än boende i storstäderna.
    Läs mer