Stefan Malmén ny chef för kedjan Coop Forum

Stefan Malmén har utsetts till chef för kedjan Coop Forum. Stefan Malmén som idag är chef för Torra varor och Indirekta varor inom Coop Inköp och Kategori AB (Cikab) tillträder sin nya befattning 1 oktober.

– Vi ser stora möjligheter att förbättra Coop Forums lönsamhet, tillväxt och profil framöver. Det kräver ett lagarbete och Stefan Malmén har både djupa kunskaper och breda erfarenheter avseende ledarskap och detaljhandel, som kommer att vara av stort värde i det sammanhanget, säger Jonny Olsson, vd för Coop Butiker och Stormarknader där kedjan Coop Forum ingår.

Stefan Malmén har lång erfarenhet från dagligvaruhandeln och har jobbat inom Coop sedan februari 2009. Han har tidigare arbetat inom ICA som affärschef för ICA Kvantumkedjan, kampanjchef, marknadschef och förhandlingschef och innan dess 18 år i butik inom olika koncept.

– Det är ett spännande och ansvarsfullt uppdrag att leda stormarknaderna in i framtiden. Vi ska tydligare visa att vi är det medlemsägda alternativet på marknaden med prisvärda stormarknader med extra fokus på miljö, ekologi och hälsa. Vi ska bli det ledande stormarknadskonceptet på varje lokal marknad, säger Stefan Malmén.

För mer information: Jonny Olsson, vd Butiker och Stormarknader AB, telefon: 08 -743 13 82 Stefan Malmén, Chef Coop Forum, telefon: 08- 743 23 15 KF/Coop pressjour 08-743 23 33

  • Coop lanserar mjölkpaket i samarbete med Bris – ska stötta dygnet runt-öppet

    Coop lanserar mjölkpaket i samarbete med Bris – ska stötta dygnet runt-öppet

    Den psykiska ohälsan ökar bland barn och unga i Sverige och många unga saknar stöd i samhället. Sverige är ett av de länder i Europa som saknar en nationell stödlinje för barn som är öppen dygnet runt. Coop lanserar nu nya mjölkpaket med syfte att stötta Bris satsning som innebär att man kommer att ha en stödlinje för barn och unga som är bemannad dygnet runt. I och med satsningen garanterar Coop en intäkt på minst 1,5 miljoner kronor över tre år till förmån för Bris.
    Läs mer
  • Första AR-spelet i dagligvaruhandeln

    Första AR-spelet i dagligvaruhandeln

    Coop är först ut i dagligvaruhandeln med ett Augmented Reality (AR) spel i butik. Efter en tids utveckling startar nu en första pilot med spelet i ett ental utvalda butiker. Coop vill tillsammans med Peppy Pals inspirera barn och föräldrar att laga mat och samtidigt göra besöken i matbutiken till en positiv upplevelse för hela familjen.
    Läs mer