Res mer grönt med Coop MedMera

Från och med idag kan alla som har MedMera-kort resa både grönare och billigare eftersom både Hertz och Swebus Express nu ingår i MedMera Premieprogram. Det blir både poäng och direkta rabatter till de som reser med MedMera.

– Som ett led i vårt miljöarbete och efter påtryckningar ifrån våra medlemmar, har vi nu hittat två bra partners inom persontransporter. Det känns väldigt bra att kunna erbjuda ett både prisvärt och miljömässigt transportalternativ, säger Lena Grönwall kommunikationsansvarig på Med Mera.

Samarbetet innebär att den som har MedMera-kort får 5 procents rabatt hos Hertz och poäng på hyra av miljöbil i Sverige. Med en Coop MedMera Premiecheck ges ytterligare 10 procents rabatt när man slutbetalar sin bilhyra på Hertz station . Dessutom får man hyra bilbarnstol gratis, vilket innebär en besparing på 500 kronor för en familj med ett barn som hyr bil en vecka. På Swebus Express får alla med MedMera-kort poäng på allt som bokas via webben, dessutom får man 10 procents rabatt med premiechecken vid köp av resor för mer än 500 kronor.

Hertz och Swebus Express har utvecklat sitt miljöarbete under de senaste åren och blivit ledande inom sina respektive områden. Hertz har till exempel blivit utsedd till Sveriges bästa hyrbilsföretag, tre år i rad, av organisationen Gröna Bilister. Även Swebus Express miljöarbete är dokumenterat bland annat genom att deras expressresor är märkta med Bra miljöval av Naturskyddsföreningen.

– Vi är mycket nöjda med att få till så bra erbjudanden till våra medlemmar. En extra bonus är att Hertz skänker en procent av intäkterna som registreras med Coop MedMera-kortet till Vi-skogen, berättar en nöjd Lena Grönwall.

För ytterligare information: Lena Grönwall, tel 08-743 10 00 Coops pressjour, tel. 08-743 23 33

  • Coop lanserar mjölkpaket i samarbete med Bris – ska stötta dygnet runt-öppet

    Coop lanserar mjölkpaket i samarbete med Bris – ska stötta dygnet runt-öppet

    Den psykiska ohälsan ökar bland barn och unga i Sverige och många unga saknar stöd i samhället. Sverige är ett av de länder i Europa som saknar en nationell stödlinje för barn som är öppen dygnet runt. Coop lanserar nu nya mjölkpaket med syfte att stötta Bris satsning som innebär att man kommer att ha en stödlinje för barn och unga som är bemannad dygnet runt. I och med satsningen garanterar Coop en intäkt på minst 1,5 miljoner kronor över tre år till förmån för Bris.
    Läs mer
  • Första AR-spelet i dagligvaruhandeln

    Första AR-spelet i dagligvaruhandeln

    Coop är först ut i dagligvaruhandeln med ett Augmented Reality (AR) spel i butik. Efter en tids utveckling startar nu en första pilot med spelet i ett ental utvalda butiker. Coop vill tillsammans med Peppy Pals inspirera barn och föräldrar att laga mat och samtidigt göra besöken i matbutiken till en positiv upplevelse för hela familjen.
    Läs mer