Representant från Svenska Kocklandslaget till Coop Nära Sunnemo

På måndag, den 23 augusti mellan klockan 12 – 17, kommer Coop Nära i Sunnemo att få ett celebert besök från svenska Kocklandslaget. Det är konditor Patrik Fredriksson som besöker butiken, för att dela med sig av sina gedigna kunskaper.

patrik_fredriksson

Patrik Fredriksson från Svenska Kocklandslaget.

Bakgrunden till att lilla Sunnemo blivit utvalda av svenska Kocklandslaget, är att butikens personal deltog i en kunskapstävling som arrangerats av Svenska Spel. Priset var att få ett besök av just kocklandslaget. Och butikens personal är givetvis nöjda.

– Det är jätteroligt att Sunnemo uppmärksammas på detta sätt, säger affärschefen för Coop Nära i Sunnemo, Lena Lundberg.

Något nytt från kronprinsessans bröllop?

Patrik har just bakverk som specialitet, och kommer givetvis att informera om detta. Men han kommer också att bjuda på goda smakprover, berätta om lokalt producerade varor och även bjuda på recept. Han kommer också att prata om World Cup i Luxenburg i november, dit Kocklandslaget åker med siktet inställt på guld.

– Svenska Kocklandslaget var också engagerade i Kronprinsessans och Daniels bröllop i juni. Och vem vet, han kanske har något spännande att berätta för oss Sunnemobor, skrattar Lena.

Det kommer också att arrangeras tävlingar med fina priser från Kocklandslaget. Och man räknar med rekordförsäljning under dagen.

För ytterligare information, kontakta, affärschefen för Coop Nära Sunnemo Lena Lundberg, tfn; 0563-920 14, eller Konsum Värmlands informationschef Klas Olsson, tfn; 054-220102. 

  • Coop Värmland tar över fyra Nettobutiker

    Sedan tidigare har Coop Vardagshandel, som driver landets Nettobutiker, meddelat att butikerna pausas från den sista juni. Efter förhandlingar mellan Coop Värmland och Coop Butiker oc...
    Läs mer
  • Smart geodata ökar takten på Coop Butiker och Stormarknaders etableringar

    Smart geodata ökar takten på Coop Butiker och Stormarknaders etableringar

    Coop Butiker & Stormarknader är ett av de offensivaste företagen inom svensk handel när det gäller att etablera nya butiker. Med hjälp av smart geodata från Prospect Mapping kommer etableringsbesluten nu att gå ännu snabbare samtidigt som de befintliga butikerna kommer kunna skräddarsy sina erbjudanden utifrån varje lokal marknad.
    Läs mer