Prisvärd ekologisk mjölk till hela landet

Nu utökas distributionen av Coop Änglamarks mejeriprodukter, som tidigare sålts i Stockholm och Mälardalen.

–Eftersom Coop Änglamarks mjölk är mer prisvärd än konkurrerande produkter i mejerihyllan, är det väldigt roligt att vi nu kan erbjuda Änglamarksmjölk över hela landet. Tidigare har Änglamarksmjölk endast kunnat köpas i Storstockholmsområdet och under våren utökades distributionen till Dalarna och Värmland säger Titti Bergholtz, chef egna varumärken.

Leverantör av mjölken är Milko. Mjölkråvaran kommer från kor hos bönder som levererar till Grådö mejeri i Hedemora. Korna får röra sig fritt ute under större delen av året och äter foder som odlas utan konstgödning och kemiska bekämpningsmedel.

–Vi erbjuder ett mycket prisvärt ekologiskt mejerisortiment med både mjölk och filprodukter, säger Titti Bergholtz, chef egna varumärken.

Änglamarksmjölk lanseras över hela landet som lätt-, standard-, och mellanmjölk samt filmjölk och a-fil.

Fakta om Coop, ekologiska produkter och Änglamark: • KF och Coops verksamhetsidé är att skapa ekonomisk nytta och samtidigt göra det möjligt för medlemmarna att i sin konsumtion bidra till en hållbar utveckling för människor och miljö.
• 1991 lanserades för första gången ekologiska kemtekniska och pappersprodukter under varumärket Änglamark. • Hösten 1991 lanserades Änglamark mjölk och filmjölk med acidofilus.
• Sedan 2001 delar KF ut Änglamarkspriset till personer, organisationer eller företag, som gör särskilt värdefulla insatser för svensk miljö.
• 2011 års vinnare var Petra Wadström för sin vattenreningsprodukt Solvatten.

För ytterligare information:

Titti Bergholtz, EVM chef, tel. 08-743 56 49 Coops pressjour, tel. 08-743 23 33

  • Änglamark pepparkaka en testvinnare till jul

    Änglamark pepparkaka en testvinnare till jul

    Första advent står för dörren och julen dukas sakta upp. En klassiker för alla magar och åldrar är pepparkakan – där nu Änglamark utsetts till en vinnarkaka av Svenska Dagbladets jury.
    Read more
  • Coop Sverige AB ställer om organisationen för att öka medlemsnyttan

    Coop Sverige AB ställer om organisationen för att öka medlemsnyttan

    Coop Sverige AB gör nu en omställning av organisationen för att öka konkurrenskraften och kunna ge bättre priser och erbjudanden till Coop i Sveriges över 3,9 miljoner medlemmar. Förändringen innebär en neddragning på cirka 100 tjänster vid kontoret i Solna som tillsammans med andra åtgärder ger en kostnadsminskning om drygt 300 miljoner kronor.
    Read more