Pressmeddelande Upplev Coop Änglamark i Kungsträdgården

I en inspirerande paviljong i Kungsträdgården i centrala Stockholm är det möjligt att uppleva hur Coop, KF och Konsumentföreningen i Stockholm ser på ekologi, mat och upplevelser. Tillsamman med de skapat ett upplevelsecentrum där man kan smaka på, prata om och uppleva det vi kallar ett modernt matföretag. Paviljongen invigs idag och är öppen fram till och 6 juni.

Det är under Smaka på Stockholms del Stockholm Grönt som Änglamarkspaviljongen finns. Och den är öppen mellan 11-20 varje dag fram till och med söndagen den 6 juni.

I paviljongen finns varje dag: • Medlemshörna med tävlingar och mycket mer • God ekologisk mat för stora och små • Möjlighet att njuta av goda ekologiska och lokalproducerade ostar med vin • Ekostigen med tipsrunda för barnen • Möjlighet att byta blöjor i vår baby hörna

Dessutom lagar Coops matinspiratör Sara Begner mat kl 14 och 16 varje dag tillsammans med Louise Ungerth från Konsumentföreningen Stockholm. Melker Andersson är gästkock torsdagen den 3 juni kl 16 och lördagen den 5:e kl 14.00.

Louise Ungerth från Konsumentföreningen i Stockholm presenterar dagens dilemma kl. 15.00 varje dag utom den 3 juni då det är utdelning av Änglamarkspriset.

Välkomna till Änglamark.

För mer information kontakta gärna Coops pressjour, tel. 08-743 23 33

Coop återkallar rödbetssoppa av egna varumärket Coop

Coop återkallar Coop Rödbetssoppa med bäst-före-datum 2018-08-20. I det aktuella partiet har en pumpasoppa, med andra ingredienser, av misstag hällts i en förpackning där det står rödbetssoppa. Återkallelsen gäller alla förpackningar med angivet bäst-före-datum.

Coop återkallar Änglamark havredryck

Coop återkallar Coop Änglamark havredryck med bäst före-datum 2018-09-06. I det aktuella partiet har sojadryck av misstag hällts i havredrycks-förpackningarna. Återkallelsen gäller alla förpackningar med angivet bäst före-datum.