Pressmeddelande Upplev Coop Änglamark i Kungsträdgården

I en inspirerande paviljong i Kungsträdgården i centrala Stockholm är det möjligt att uppleva hur Coop, KF och Konsumentföreningen i Stockholm ser på ekologi, mat och upplevelser. Tillsamman med de skapat ett upplevelsecentrum där man kan smaka på, prata om och uppleva det vi kallar ett modernt matföretag. Paviljongen invigs idag och är öppen fram till och 6 juni.

Det är under Smaka på Stockholms del Stockholm Grönt som Änglamarkspaviljongen finns. Och den är öppen mellan 11-20 varje dag fram till och med söndagen den 6 juni.

I paviljongen finns varje dag: • Medlemshörna med tävlingar och mycket mer • God ekologisk mat för stora och små • Möjlighet att njuta av goda ekologiska och lokalproducerade ostar med vin • Ekostigen med tipsrunda för barnen • Möjlighet att byta blöjor i vår baby hörna

Dessutom lagar Coops matinspiratör Sara Begner mat kl 14 och 16 varje dag tillsammans med Louise Ungerth från Konsumentföreningen Stockholm. Melker Andersson är gästkock torsdagen den 3 juni kl 16 och lördagen den 5:e kl 14.00.

Louise Ungerth från Konsumentföreningen i Stockholm presenterar dagens dilemma kl. 15.00 varje dag utom den 3 juni då det är utdelning av Änglamarkspriset.

Välkomna till Änglamark.

För mer information kontakta gärna Coops pressjour, tel. 08-743 23 33

Två av tre svenskar kommer att förändra sina matvanor i år

Nytt år, nya möjligheter. Många svenskar ser ett nytt år som ett bra tillfälle att skapa nya vanor och att ändra sina matvanor. En undersökning bland 1 300 svenskar som genomförts på uppdrag av Coops Matometer visar tydligt att fler personer i storstadsområden och fler kvinnor än män vill ändra något med sina matvanor. Det vanligaste är att man vill äta mindre sötsaker, och hela fyra av fem tillfrågade tror också att de kommer att lyckas med sin förändring i det nya året.

EnterCard och Coop Sverige i nytt samarbete

EnterCard Group AB och Coop Sverige AB har ingått avtal som innebär att EnterCard kommer att erbjuda kreditkort till Coops medlemmar. Det nya samarbetet innebär att Coops kreditkort från och med mars kommer att uppgraderas med flera nya funktioner och tjänster.