Pressmeddelande 2009-08-13 Coop satsar på praktikplatser i Göteborg

————————————————————
Denna information skickades av Cision http://www.cisionwire.se
Följande filer finns att ladda ned:
http://feed.ne.cision.com/client/waymaker1/f.aspx?id=2089473&fn=wkr0006.pdf 090813Pressmeddelande om praktikplatser

• Coop sätter nya klimatmål – ska även påverka leverantörer

Coop tar nästa steg i arbetet med att minska klimatutsläppen. Med nya klimatmål ska utsläppen från Coops egen verksamhet minska och dessutom sätter Coop tydligare klimatkrav på sina leverantörer.

Coop och HKScan satsar på unga nötköttsproducenter

HKScan och Coop tror på svenskt lantbruk som en framtidsbransch och vill värna de viktiga värden som det svenska lantbruket står för. Vi tror att hållbarhet, djuromsorg och bidrag till biologisk mångfald kommer att bli ännu mer centrala värden framöver. Vi tror att efterfrågan på svenskt kött kommer att öka och vill säkra framtidens produktion och tillgång. Dessutom ser vi en möjlighet att bidra till att stötta generationsskiftet inom det svenska lantbruket.