Premiär för Coops nya format Lilla Coop

Premiär för Coops nya format Lilla Coop

Under hösten 2015 började Coop Sverige en miljardsatsning på nya butiksformat anpassade till kundernas beteende och behov. Nu är det premiär för de allra första Lilla Coop-butikerna när Lilla Coop Tessins väg i Malmö och Lilla Coop Smygehamn nyöppnar under torsdagen.

Premiärbutikerna i Coops nya format blir Lilla Coop Smygehamn och Lilla Coop Tessins väg i Malmö. Butikerna nyöppnar på torsdag efter att ha genomgått en omfattande omställning och nydesign. Majoriteten av de sammanlagt ca 150 Lilla Coop-butikerna som Coop planerar att öppna har tidigare varit Coop Nära-butiker. De första Lilla Coop-butikerna i Stockholm och i övriga landet kommer att rullas ut under våren 2017.

Målet med de nya formaten är att möta kundernas förväntningar på en modern dagligvaruhandel och att ge dem en bra butiksupplevelse. På Lilla Coop ska kunder kompletteringshandla och hitta det som behövs i stunden på nära håll. Butikerna har ett fördelaktigt läge, nära och bekvämt, och kunden kan handla enkelt och snabbt.

Utöver Lilla Coop som nu har premiär består de nya formaten av Stora Coop för veckohandel och Coop för vardagshandel. De nya formaten ersätter de tidigare formaten Coop Forum, Coop Extra, Coop Konsum och Coop Nära. Sedan premiären har ett 60-tal butiker moderniserats och stöpts om till Stora Coop och Coop-butiker. Coops undersökningar visar att kunderna är mycket positiva till de omställda butikerna, vilket också har visat sig i ökad försäljning.

  • Coop stöttar Musikhjälpen

    Coop stöttar Musikhjälpen

    Till förmån för Musikhjälpen och årets tema ”Sex är inte ett vapen” auktionerar Coop ut en kväll där företagets foodtruck kommer och fixar festmaten.
    Läs mer
  • Nu kommer Coops havredryck som är perfekt i kaffet

    Nu kommer Coops havredryck som är perfekt i kaffet

    Nu utökar Coop sitt sortiment med växtbaserade drycker och lanserar Coop Till kaffe. Den nya havredrycken lämpar sig för både hemmabaristor och den som bara vill ha en fylligare smak till sin varma dryck hemma. Data från Coops Matometer visar att intresset för växtbaserade drycker ökar och att de oftare är en del av måltiderna i svenska hem.
    Läs mer