Nypremiär för nya Coop Koppom

Nypremiär för nya Coop Koppom

Coop Värmland fortsätter sin ombyggnadsturné med nypremiärer för de nya formaten. Denna gång var turen kommen till Koppom, en ort belägen mellan Arvika och norska gränsen att få en nyomställd butik.

Det känns jättekul att kunna erbjuda en ny och fräsch butik här i Koppom, säger butikschef Ann-Marie Högberg. Nypremiärens första timmar kändes jättebra med många och nöjda kunder.

Fokus på färskvaror
Hos Coop Koppom har man renodlat sortimentet där man lägger ett fortsatt fokus på färskvaror, ekologiska och inte minst lokalt producerade varor. Dessutom har man möblerat om i butiken och ramat in det hela med ny inre och yttre miljö. I samband med dagens premiär byttes också namnet till Coop – kort och gott.

Butiken betyder mycket för en ort som Koppom. Sedan tidigare är vi ombud för både Apoteket och PostNord, och nu stärker vi också upp funktionen som en social mötesplats genom en kaffehörna. Nu tror jag att köptroheten ökar ytterligare så att Koppom har kvar sin butik i många år, menar Ann-Marie.

Ledningen för Coop Värmland delar Ann-Maries optimism.

Jag är övertygad om att satsningen i Koppom kommer att bli lika framgångrik som på de andra 25 butikerna vi ställt om de senaste 18 månaderna, avslutar Coop Värmlands VD Tomas Sjölander.

För ytterligare fakta se gärnawww.coopvarmland.se

För ytterligare information, kontakta butikschef Ann-Marie Högberg, tfn; 072-226 77 86, Coop Värmlands VD Tomas Sjölander, tfn; 010-410 81 79 eller kommunikationschef Klas Olsson, tfn; 010-410 81 02

  • Coop Värmland tar över fyra Nettobutiker

    Sedan tidigare har Coop Vardagshandel, som driver landets Nettobutiker, meddelat att butikerna pausas från den sista juni. Efter förhandlingar mellan Coop Värmland och Coop Butiker oc...
    Läs mer
  • Smart geodata ökar takten på Coop Butiker och Stormarknaders etableringar

    Smart geodata ökar takten på Coop Butiker och Stormarknaders etableringar

    Coop Butiker & Stormarknader är ett av de offensivaste företagen inom svensk handel när det gäller att etablera nya butiker. Med hjälp av smart geodata från Prospect Mapping kommer etableringsbesluten nu att gå ännu snabbare samtidigt som de befintliga butikerna kommer kunna skräddarsy sina erbjudanden utifrån varje lokal marknad.
    Läs mer