Nya Änglamarkglassar – Glöggrippel till de stora och pepparkaka till de små

Nya Änglamarkglassar – Glöggrippel till de stora och pepparkaka till de små

Den uppskattade Änglamarkglassen kommer nu i två nya premiumsmaker, och de smakar jul. Det är glöggrippelglass och pepparkaksglass, som passar perfekt till glöggminglet.

De nya premiumsmakerna från Änglamark är ekologisk gräddglass gjord på svensk KRAV-märkt grädde och svenska KRAV-märkta ägg från frigående hönor. Glöggrippelglassen, som kanske passar vuxna bäst i smaken, är fylld med russin och hackad mandel samt en rippel med glöggsmak. För de små finns pepparkaksglassen, som är fylld med aroniasylt och pepparkaksbitar. Aronia är ett bär, som med sin friskhet blir en perfekt kombination med den söta pepparkakan

De två nya glassarna släpps i god tid innan advents- och julmingel och finns brett i butik från vecka 46. De kommer i förpackningar på 500ml med ca pris 39,95kr.

Tidigare i år kom de första Änglamarksglassarna ut i smakerna jordgubb, vanilj och choklad, med tre premiumsmaker nougatrippel, kolamandel och chokladtrio. Priset för jordgubb, vanilj och choklad är 24,95 kr och för premiumsmakerna är det 39,95 kr.

I år är det 25 år sedan Coops ekologiska varumärke Änglamark såg dagens ljus. Sedan starten har grunden varit den samma: bra ekologiska och miljömärkta varor till ett bra pris. Änglamark är idag Sveriges största ekologiska varumärke som hela tiden växer med nya hållbara varor.

Uppdatering – ”Perfekt finglass”

Pepparkaksglassen fick 4 av 5 gafflar i Allt om Mat Nr 1/2017. Så här skriver dem:

Glass med kakor och frisk sylt. Coop Änglamark kom med nya smaker på sin ekologiska glass inför helgerna. Pepparkaka är gräddglass med välbalanserade smaker, rikligt med små pepparkaksbitar och ripplad med aroniasylt som gör att den är god bara som den är. Både kryddig och frisk. Perfekt finglass.

För mer information, kontakta Charlotta Åsell, pressekreterare på 010-743 43 79 eller charlotta.asell@coop.se

  • Volta Greentech och Coop i samarbete för mer klimatsmart mjölk

    Volta Greentech och Coop i samarbete för mer klimatsmart mjölk

    Volta Greentech, det svenska startupbolaget och ett av bolagen i den svenska foodtech-acceleratorn Bloomer (https://bloomeraccelerator.com/), har skapat ett algfodertillskottet med potential att reducera metanutsläpp hos kor med 60–90 procent. Nu startar den första kommersiella studien med fodertillskottet, med syftet att kvalitetssäkra mjölken och med målsättningen att utveckla en kommersiell produkt i Coops butiker under 2021. Studien genomförs med 24 mjölkkor och väntas vara klar i november 2020.
    Läs mer
  • Coop sätter mål om minskat matsvinn – mindre än 1 procent år 2025

    Coop sätter mål om minskat matsvinn – mindre än 1 procent år 2025

    En tredjedel av den mat som produceras i världen går till spillo och matsvinnet i butiker och hushåll i Sverige uppskattas till cirka 55 kg per person per år. Mot bakgrund av detta vill Coop ta ett större ansvar för att branschen ska bidra till att minska matsvinnet. Därför sätter vi nu upp ett mål om att det matsvinn som uppstår i vår egen verksamhet ska vara mindre än 1 procent av omsättningen år 2025.
    Läs mer