Ny partner i Coops medlemsprogram erbjuder mat för halva priset på 300 restauranger

Ny partner i Coops medlemsprogram erbjuder mat för halva priset på 300 restauranger

Coop inleder ett samarbete med TheFork, Europas största bordsbokningssajt, som innebär att Coops medlemmar får möjligheten använda poäng för att njuta av ett restaurangbesök med 50 procents rabatt på en utvald tvårätters meny. 

Coop utvecklar ständigt medlemsprogrammet med nya partners. Allt för att öka värdet poängen som Coops medlemmar får när de registrerar sina köp. Idag inleds ett nytt samarbete med TheFork som gör det möjligt att köpa en bokningskod för 3000 poäng som ger rabatten på 300 restauranger runt om i Sverige. Bokningen gäller för mellan två till åtta personer och ger 50 procents rabatt på en utvald tvårätters meny exkl. dryck.

– Våra medlemmar har ett stort intresse för mat och vi är därför väldigt glada över samarbetet med The Fork. Nu ger vi våra medlemmar ytterligare en möjlighet att unna sig något lite extra i vardagen för sina poäng, med ett mycket högt upplevt kundvärde, säger Karin Friis, chef Kundrelation på Coop.

Samarbetet finns nu tillgängligt för Coops medlemmar. För att ta del av erbjudandet går man in på coop.se/poangshop och väljer TheFork. Poängshoppen hittar du även i Coop-appen och i Medlemspunkten i butik.

För mer information:
Coops pressjour: 010-743 13 13

  • Volta Greentech och Coop i samarbete för mer klimatsmart mjölk

    Volta Greentech och Coop i samarbete för mer klimatsmart mjölk

    Volta Greentech, det svenska startupbolaget och ett av bolagen i den svenska foodtech-acceleratorn Bloomer (https://bloomeraccelerator.com/), har skapat ett algfodertillskottet med potential att reducera metanutsläpp hos kor med 60–90 procent. Nu startar den första kommersiella studien med fodertillskottet, med syftet att kvalitetssäkra mjölken och med målsättningen att utveckla en kommersiell produkt i Coops butiker under 2021. Studien genomförs med 24 mjölkkor och väntas vara klar i november 2020.
    Läs mer
  • Coop sätter mål om minskat matsvinn – mindre än 1 procent år 2025

    Coop sätter mål om minskat matsvinn – mindre än 1 procent år 2025

    En tredjedel av den mat som produceras i världen går till spillo och matsvinnet i butiker och hushåll i Sverige uppskattas till cirka 55 kg per person per år. Mot bakgrund av detta vill Coop ta ett större ansvar för att branschen ska bidra till att minska matsvinnet. Därför sätter vi nu upp ett mål om att det matsvinn som uppstår i vår egen verksamhet ska vara mindre än 1 procent av omsättningen år 2025.
    Läs mer