Ny informationschef på Coop

Kristofer Myrevik har anställts som chef för avdelningen Information & PR på Coop Marknad, det bolag som har till uppgift att genomdriva den kommersiella strategin och samlar all kommunikation inom Coop.

Kristofer kommer närmast från branschorganisationen Svensk Mjölk där han arbetat i sju år, senast som biträdande kommunikationschef. Han har även varit presschef för Årets Kock och chef för marknadskommunikation och verksamhetsutveckling på Svensk Mjölk. Innan dess arbetade Kristofer i flera år som PR-konsult med fokus på medierelationer och kriskommunikation.

– Jag har alltid haft ett starkt intresse för konsumentkommunikation, varumärken, samhällsfrågor och mat. Därför kan jag inte tänka mig ett roligare uppdrag än detta, säger Kristofer Myrevik.

– Coop är dessutom inne i en spännande utvecklingsfas av både sin verksamhet och kommunikation. Att samla alla kommunikationsdiscipliner i ett eget bolag är ett modigt och bra sätt att skapa förutsättningar för integrerad kommunikation i praktiken, avslutar Kristofer.

– Kristofer kommer med sin breda erfarenhet av kommunikation kunna bidra på många områden där Coop Marknad verkar, säger Eivor Andersson, vd på Coop Marknad.

Kristofer tillträder tjänsten den 1 augusti.

För ytterligare information: Coops pressjour, tel. 08-743 23 33 Kristofer Myrevik, tel 070-246 61 97

  • Handla mat på nätet och hämta dina kassar på Göteborg Landvetter

    Handla mat på nätet och hämta dina kassar på Göteborg Landvetter

    Coop är först ut i Sverige med en innovativ tjänst för att leverera mat som beställts på nätet. 16 april startar Coop ett test där man kan beställa sin mat på nätet och sedan välja att hämta ut matkassarna utanför ankomsthallen på Göteborg Landvetter Airport. Kraven på flexiblare leveranslösningar ökar, samtidigt förväntas kraven från kunder öka ännu mer när fler väljer att köpa mat på nätet.
    Läs mer
  • Coop och Änglamark branschledande varumärken inom hållbarhet

    Coop och Änglamark branschledande varumärken inom hållbarhet

    Änglamark rankas som Sveriges mest hållbara varumärke inom mat och dryck samtidigt som Coop för andra året i rad utses till den hållbaraste matkedjan. Det står klart när Nordens största...
    Läs mer