Kristofer Myrevik har anställts som chef för avdelningen Information & PR på Coop Marknad, det bolag som har till uppgift att genomdriva den kommersiella strategin och samlar all kommunikation inom Coop.
Kristofer kommer närmast från branschorganisationen Svensk Mjölk där han arbetat i sju år, senast som biträdande kommunikationschef. Han har även varit presschef för Årets Kock och chef för marknadskommunikation och verksamhetsutveckling på Svensk Mjölk. Innan dess arbetade Kristofer i flera år som PR-konsult med fokus på medierelationer och kriskommunikation.
– Jag har alltid haft ett starkt intresse för konsumentkommunikation, varumärken, samhällsfrågor och mat. Därför kan jag inte tänka mig ett roligare uppdrag än detta, säger Kristofer Myrevik.
– Coop är dessutom inne i en spännande utvecklingsfas av både sin verksamhet och kommunikation. Att samla alla kommunikationsdiscipliner i ett eget bolag är ett modigt och bra sätt att skapa förutsättningar för integrerad kommunikation i praktiken, avslutar Kristofer.
– Kristofer kommer med sin breda erfarenhet av kommunikation kunna bidra på många områden där Coop Marknad verkar, säger Eivor Andersson, vd på Coop Marknad.
Kristofer tillträder tjänsten den 1 augusti.
För ytterligare information: Coops pressjour, tel. 08-743 23 33 Kristofer Myrevik, tel 070-246 61 97