Ny Coop Forum öppnar i Nynäshamn

Pressmeddelande 2009-05-28

I dag öppnar Coop Sverige en helt ny Coop Forum stormarknad i Nynäshamn. Med sitt breda utbud erbjuder Coop Forum alla medlemmar och kunder i Nynäshamn med omnejd möjligheten att hitta allt under ett tak i en stormarknad som satsar på matglädje och utvalda specialvaror.

– Vi har satsat extra på färskvaror som kött, frukt och grönsaker, samt ett eget bageri. Vi har också en manuell delikatessdisk. Vi kommer också att satsa på lokala specialiteter och har bland annat många spännande gotländska produkter i sortimentet, berättar stormarknadschefen Catarina Edenholm.

Maten och särskilt färskvarorna är den centrala delen i stormarknaden. För specialvaror har avdelningarna för Hemmet och Barnet prioriterats särskilt, men i sortimentet finns också fritidsartiklar som cyklar, grillar och trädgårdsmöbler.

– Medlemmar och kunder kan hitta allt de behöver under ett och samma tak hos oss. Vi har haft en mycket spännande rekryteringsprocess och jag har Sveriges bästa medarbetare. Det gör att vi kommer att ta hand om alla medlemmar och kunder på allra bästa sätt, säger Catarina Edenholm.

Öppningen av Coop Forum Nynäshamn är en del av Coops offensiva satsning på nya butiker och stormarknader och innebär att stormarknadskedjan Coop Forum består av 65 stormarknader över hela landet.

För mer information: Catarina Edenholm, stormarknadschef Coop Forum Nynäshamn, 070-497 03 22 Coop Sveriges pressjour, 08-743 23 33

  • Coop lanserar mjölkpaket i samarbete med Bris – ska stötta dygnet runt-öppet

    Coop lanserar mjölkpaket i samarbete med Bris – ska stötta dygnet runt-öppet

    Den psykiska ohälsan ökar bland barn och unga i Sverige och många unga saknar stöd i samhället. Sverige är ett av de länder i Europa som saknar en nationell stödlinje för barn som är öppen dygnet runt. Coop lanserar nu nya mjölkpaket med syfte att stötta Bris satsning som innebär att man kommer att ha en stödlinje för barn och unga som är bemannad dygnet runt. I och med satsningen garanterar Coop en intäkt på minst 1,5 miljoner kronor över tre år till förmån för Bris.
    Läs mer
  • Första AR-spelet i dagligvaruhandeln

    Första AR-spelet i dagligvaruhandeln

    Coop är först ut i dagligvaruhandeln med ett Augmented Reality (AR) spel i butik. Efter en tids utveckling startar nu en första pilot med spelet i ett ental utvalda butiker. Coop vill tillsammans med Peppy Pals inspirera barn och föräldrar att laga mat och samtidigt göra besöken i matbutiken till en positiv upplevelse för hela familjen.
    Läs mer