Nu invigs Coop Ursviken, en totalrenoverad butik med många nyheter, ny grön profil och nytt namn

Nu invigs Coop Ursviken, en totalrenoverad butik med många nyheter, ny grön profil och nytt namn

Idag 14 juni invigs Coop Ursviken, en totalrenoverad butik med många nyheter, ny grön profil och nytt namn.

Vi får en butik i tiden, det känns jättekul att kunna modernisera och ge kunderna en känsla av matglädje. Frukt och grönt har fått rejäl uppfräschning, säger Roland Näswall, butikschef. Vi utökar vår populära manuella delikatessdisk med färsk fisk. Självklart har vi även kvar våra populära luncher och fredagsmiddagar men vi kan nu även erbjuda salladsbar.

I och med renoveringen har Coop Ursviken fått en ny tydlig och modern grön profil och byter dessutom namn från Coop Konsum till Coop. En del av lagerytan har fått ge plats åt varor, vilket ger en större butiksyta för att rymma alla nyheter.

Vi är superpeppade på den nya butiken. Kunderna är väldigt positiva till det nya och har varit väldigt förstående under hela processen. Vi har haft ett lyckat samarbete mellan våra fantastiska medarbetare och de som byggt butiken. Allt har flutit på väldigt bra, säger butikschef Roland Näswall

Kunderna välkomnas under invigningsdagen av olika stationer med smakprover, tävlingar och andra festliga jippon. En dag väl värd att besöka hälsar Coop Ursviken.

Fakta om Coop Nord
Coop Nord är en detaljhandelsdrivande konsumentförening som består av 77 butiker och stormarknader i Västerbottens, Västernorrlands och Jämtlands län.  Coop Nord ägs av 288 000 medlemmar.

  • Coop Värmland tar över fyra Nettobutiker

    Sedan tidigare har Coop Vardagshandel, som driver landets Nettobutiker, meddelat att butikerna pausas från den sista juni. Efter förhandlingar mellan Coop Värmland och Coop Butiker oc...
    Läs mer
  • Smart geodata ökar takten på Coop Butiker och Stormarknaders etableringar

    Smart geodata ökar takten på Coop Butiker och Stormarknaders etableringar

    Coop Butiker & Stormarknader är ett av de offensivaste företagen inom svensk handel när det gäller att etablera nya butiker. Med hjälp av smart geodata från Prospect Mapping kommer etableringsbesluten nu att gå ännu snabbare samtidigt som de befintliga butikerna kommer kunna skräddarsy sina erbjudanden utifrån varje lokal marknad.
    Läs mer