Nichlas Olofsson ny affärsområdesdirektör för Inköp & Kategori på Coop

Nichlas Olofsson ny affärsområdesdirektör för Inköp & Kategori på Coop

Nichlas Olofsson har utsetts till ny affärsområdesdirektör för Inköp & Kategori på Coop. Han har sedan slutet av mars varit tillförordnad i rollen efter Karolina Hagberg som lämnat Coop för rollen som inköpsdirektör på Ahlsell.

 

– Nichlas Olofsson har en lång och gedigen erfarenhet från branschen och inte minst från Coop där han den senaste tiden tagit fram vår nya inköps- och sortimentsstrategi och tidigare varit ansvarig för torra varor. Nichlas kommer att få en nyckelroll för att öka Coops försäljning, säger Magnus Johansson, vd Coop Sverige.

Nichlas Olofsson har en lång erfarenhet inom dagligvarubranschen. Redan i slutet av 90-talet drev han som franchisetagare en Coop Konsumbutik. Han har sedan 2002 haft en rad roller inom inköp och kategori på bland annat ICA, Coop Norge och senast som inköpsdirektör på Nille. Sedan oktober 2015 har han varit affärschef för torra varor på Coop Sverige.

– Jag är glad över att få ansvaret och förtroendet att ytterligare vässa Coops kunderbjudande. Det är ett spännande uppdrag som jag ser fram emot att genomföra tillsammans med mina medarbetare och våra leverantörer, säger Nichlas Olofsson.

Nichlas roll som affärschef för torra varor kommer tills vidare att axlas av Sara Gillerlöv, senast kategorichef för kolonial på Coop.

För mer information, vänligen kontakta:
Coops presstjänst: 010-743 13 13

  • Handla mat på nätet och hämta dina kassar på Göteborg Landvetter

    Handla mat på nätet och hämta dina kassar på Göteborg Landvetter

    Coop är först ut i Sverige med en innovativ tjänst för att leverera mat som beställts på nätet. 16 april startar Coop ett test där man kan beställa sin mat på nätet och sedan välja att hämta ut matkassarna utanför ankomsthallen på Göteborg Landvetter Airport. Kraven på flexiblare leveranslösningar ökar, samtidigt förväntas kraven från kunder öka ännu mer när fler väljer att köpa mat på nätet.
    Läs mer
  • Coops medlemmar fick tillbaka 430 miljoner förra året

    Coops medlemmar fick tillbaka 430 miljoner förra året

    Under 2018 använde Coops 3,5 miljoner medlemmar över 43 miljarder poäng till ett värde av 430 miljoner kronor. Det populäraste sättet att använda intjänade poäng är att växla in dem till värdecheckar på Coop, vilket stod för 367 miljoner kronor.
    Läs mer