Nichlas Olofsson ny affärsområdesdirektör för Inköp & Kategori på Coop

Nichlas Olofsson ny affärsområdesdirektör för Inköp & Kategori på Coop

Nichlas Olofsson har utsetts till ny affärsområdesdirektör för Inköp & Kategori på Coop. Han har sedan slutet av mars varit tillförordnad i rollen efter Karolina Hagberg som lämnat Coop för rollen som inköpsdirektör på Ahlsell.

 

– Nichlas Olofsson har en lång och gedigen erfarenhet från branschen och inte minst från Coop där han den senaste tiden tagit fram vår nya inköps- och sortimentsstrategi och tidigare varit ansvarig för torra varor. Nichlas kommer att få en nyckelroll för att öka Coops försäljning, säger Magnus Johansson, vd Coop Sverige.

Nichlas Olofsson har en lång erfarenhet inom dagligvarubranschen. Redan i slutet av 90-talet drev han som franchisetagare en Coop Konsumbutik. Han har sedan 2002 haft en rad roller inom inköp och kategori på bland annat ICA, Coop Norge och senast som inköpsdirektör på Nille. Sedan oktober 2015 har han varit affärschef för torra varor på Coop Sverige.

– Jag är glad över att få ansvaret och förtroendet att ytterligare vässa Coops kunderbjudande. Det är ett spännande uppdrag som jag ser fram emot att genomföra tillsammans med mina medarbetare och våra leverantörer, säger Nichlas Olofsson.

Nichlas roll som affärschef för torra varor kommer tills vidare att axlas av Sara Gillerlöv, senast kategorichef för kolonial på Coop.

För mer information, vänligen kontakta:
Coops presstjänst: 010-743 13 13

  • Lyckad hälsosatsning för Coops medlemmar – “Gör skillnad i mitt liv”

    Lyckad hälsosatsning för Coops medlemmar – “Gör skillnad i mitt liv”

    Närmare 18 000 medlemmar valde att tacka ja till den hälsoutmaning som Coop i samarbete med PerformIQ Life skickade ut under hösten. - Vi har fått in otroligt många positiva kommentarer om hur den gjort skillnad i deras liv. Nu kör vi en vända till i januari, säger Anton Nyman, chef Partnerprogam Coop Sverige.
    Read more
  • Coop Sverige AB ställer om organisationen för att öka medlemsnyttan

    Coop Sverige AB ställer om organisationen för att öka medlemsnyttan

    Coop Sverige AB gör nu en omställning av organisationen för att öka konkurrenskraften och kunna ge bättre priser och erbjudanden till Coop i Sveriges över 3,9 miljoner medlemmar. Förändringen innebär en neddragning på cirka 100 tjänster vid kontoret i Solna som tillsammans med andra åtgärder ger en kostnadsminskning om drygt 300 miljoner kronor.
    Read more