Lotta Lundgren skapar prisvärda familjemiddagar med CoopFotograf: Hans Alm

Lotta Lundgren skapar prisvärda familjemiddagar med Coop

När barnfamiljer lagar vardagsmiddagen är prisvärdhet en ständig utmaning. Nu vill matprofilen Lotta Lundgren tillsammans med Coop göra det enklare att laga verkligt prisvärd mat som gör vardagen godare och roligare. Under 2017 antar Lotta Lundgren utmaningen från Coop att skapa en rörlig kokbok med vardagsmiddagar som inte får kosta mer än 80 kronor för fyra personer.

– Jag tar vardagsmaten på stort allvar, livet består av så väldigt många vardagar. Middagen är den tid på dagen man möter de man lever med. Med filmerna vill jag göra vardagsmiddagarna både godare och lite roligare, säger Lotta Lundgren.

Med start idag skapar matprofilen Lotta Lundgren och Coop en ny typ av matlagningsfilmer med fokus på vardagsmat som passar barnfamiljers plånböcker. I återkommande inslag berättar Lotta Lundgren om nya recept för vardagsmiddagar, som är prisvärda och enkla att laga. Med det här initiativet vill Coop slå ett slag för den prisvärda, gemensamma vardagsmiddagen.

– Med de nya filmerna tar Lotta Lundgren Coops grundidé om att stå för ren, oförfalskad mat till bra priser och skapar god och spännande vardagsmat. Detta till ett sensationellt lågt pris och med en stor portion humor, säger Björn Larsson, marknadsdirektör på Coop.

Ingredienserna som behövs för fyra personer får sammanlagt kosta max 80 kronor baserat på genomsnittspriser på Coop. Recepten samlas på coop.se och filmerna visas i reklaminslag på TV och digitalt. Både recepten och rätterna finns också tillgängliga i butik.

Läs mer på coop.se/480.

För mer information, kontakta
Coops pressjour 010- 743 13 13

  • 4,4 miljoner liter svensk mjölk i Coops nya Hushållsost

    4,4 miljoner liter svensk mjölk i Coops nya Hushållsost

    Coops medlemmar och kunder efterfrågar allt mer svenska råvaror och livsmedel tillverkade i Sverige. Nu blir Coops Hushållsost Från Sverige-märkt i samband med att Gäsene Mejeri tar ö...
    Läs mer
  • Coop satsar på stadsodling i butik

    Coop satsar på stadsodling i butik

    Coop har inlett ett samarbete svenska foodtech-startupen Grönska, som kommer att odla färska örter och bladväxter direkt i Coops matbutiker. Tillsammans med Coop utforskar de nu framtidens hållbara matproduktion och möjligheter att odla i butik utan onödiga transporter.
    Läs mer