Ljusa, skivade och naturligt D-vitaminrika bröd för barnfamiljen

Ljusa, skivade och naturligt D-vitaminrika bröd för barnfamiljen

Nu släpper Coop sju nya barnfamiljsvänliga matbröd med Från Sverige-märkningen. Bröden är ljusa och skivade och nästan alla är naturligt D-vitaminrika, vilket är unikt för Coop. De två nya Änglamark-bröden är ekologiska och KRAV-märkta.

Coop lanserar nu två Änglamark-bröd och fem Coop-bröd som passar barnfamiljer. Coop är först ut med att producera naturligt D-vitaminrika bröd. När bröden är färdigbakade så belyses de med UV- lampor som gör att den naturliga D-vitaminhalten i brödet ökar. Med 100g bröd får man i sig 30 procent av det dagliga D-vitaminbehovet. Flera av bröden är surdegsbakade eller ekologiska och KRAV-märkta (se nedan för full beskrivning av de olika bröden).

Bröden finns brett i Coops butiker runtom i Sverige vecka 44, med smygstart redan nu i några butiker. Bröden är producerade i Sverige av svenska råvaror och är märkta med Från Sverige-märkningen. Brödet fryses direkt efter bakning för att bevara smak, näringsämnen och färskheten i brödet.

  • Toast, Änglamark, 560g, naturligt D-vitaminberikat, ekologiskt, KRAV-märkt, ca 21,50 kr
  • Limpa, Änglamark, 600g, surdegsbakat, ekologiskt, KRAV-märkt, ca 24,95 kr
  • Lantbröd med havssalt, Coop, 600 g, surdegsbakat, naturligt D-vitaminrikt, ca 21,50 kr
  • Vardagstoast, Coop, 700 g, surdegsbakat, naturligt D-vitaminrikt, ca 15,00 kr
  • Toast Original, Coop, 1000 g, surdegsbakat, naturligt D-vitaminrikt, ca 22,95 kr
  • Delitoast, Coop, 800 g, surdegsbakat, naturligt D-vitaminrikt, ca 21,95 kr
  • Storlimpa, Coop, 900 g, surdegsbakat, naturligt D-vitaminrikt, ca 22,95 kr
  • Coop öppnar saluhall – på nätet

    Coop öppnar saluhall – på nätet

    Köp charkuterier, delikatessostar och färska ostron samtidigt som du köper diskmedel. Nu öppnar Saluhallen på coop.se med över 1000 nya varor, varav många kommer från små lokala matföret...
    Läs mer
  • Coops nya vegoprodukter gör succé

    Coops nya vegoprodukter gör succé

    Under våren lanserade Coop nya vegetariska produkter inom det egna varumärket Coop. Nu visar de första försäljningssiffrorna att vegoserien redan gör succé. Allra bäst går de gröna ärtbiffarna som redan överträffar företagets egen försäljningsprognos för året med 80 procentenheter, om nuvarande försäljningstakt håller i sig. 
    Läs mer