Konsum Värmland har, tillsammans med landets övriga konsumentkooperation, fattat det historiska beslutet att införa medlemsåterbäring. Från den första december i år får medlemmarna upp till fem procent tillbaka på gjorda köp. Liksom den klassiska återbäringen sker återbetalningen i kontanta pengar, men förbättringen är att utbetalning sker en gång i månaden och pengarna sätts in direkt på medlemskortet.
– Vårt grunduppdrag är att göra ekonomisk nytta för våra medlemmar, som också är våra ägare. Genom ett omfattande förändrings- och effektiviseringsarbete har vi, tillsammans med den övriga konsumentkooperationen, skapat de ekonomiska musklerna att införa återbäring i en modernare och bättre tappning, säger Konsum Värmlands VD och koncernchef Steve Fredriksson.
Reda pengar – varje månad
Den nya progressiva medlemsåterbäringen ersätter det nuvarande premieprogrammet. Om man registrerar sina inköp, och handlar för 4 000 kronor under en månad blir medlemsåterbäringen fyra procent. Om man dessutom väljer att betala med sitt medlemskort får man ytterligare en procent, och blir hela fem procent. Pengarna sätts in på medlemskortet varje månad. Därefter är det valfritt att spara, ta ut eller handla.
– Många Värmlänningar har starka minnen från tiden då många konsumkvitton skulle räknas en gång per år. Senast var det år 2001, då premieprogrammet sedan ersatte återbäringen. Genom att återinföra den klassiska återbäringen i en modernare tappning, kan vi erbjuda medlemsnytta som är upp till fem gånger bättre än det tidigare premieprogrammet. Därför är vi övertygade att vi kommer att stärka vår position i Värmland ytterligare, menar Steve Fredriksson.
Bredd och valfrihet
Som medlem kan man alltså, vid betalning med medlemskortet, samla återbäring i flertalet av Konsum Värmlands butiker; Coop Forum, Extra, Konsum, Nära, All världens mat samt Mansion, Affection, Domus Optik, Svenska Hem och Pekås.
Dessutom utgår medlemsåterbäring, med samma kort och samma medlemskap, inom landets alla kooperativa butiker. Viss medlemsåterbäring utgår också hos vissa partnerbutiker såsom Akademibokhandeln, Bokus, Kronans Droghandel, Hertz, Expert och Swebus.
– Tillsammans har vi nu det bredaste och bästa medlemskortet i Sverige. Införandet av medlemsåterbäring ser vi som ytterligare ett konkret sätt att göra medlemsnytta för våra 140 000 medlemmar, avslutar Steve Fredriksson.
För ytterligare information, kontakta; Konsum Värmlands VD Steve Fredriksson, tfn; 054-220100 eller informationschef Klas Olsson, tfn; 054-220102.
För ytterligare information om Konsum Värmland eller medlemsåterbäringen, se gärna; www.konsumvarmland.se