Kebab på menyn när Coop släpper nyheter i butik

Kebab på menyn när Coop släpper nyheter i butik

Fler smakfulla, efterlängtade och prisvärda nyheter letar sig in i Coops sortiment från vecka 11 – bland annat tre varianter av kebab.

Allt fler lagar kebab hemma, oavsett dag i veckan. Produkten har blivit särskild populär bland barnfamiljer och unga vuxna.

– Pris spelar allt större roll, så därför känns det extra glädjande att kunna släppa tre sorters fryst kebab (gyros, nöt, kyckling) på 700 gram under varumärket Xtra för våra kunder. De skurna och grillade fina strimlorna passar utmärkt med våra kebabsåser under varumärket Coop, säger Minna Björklund, chef EVM på Coop Sverige.

Kvar på köttavdelningen släpps även flera korvnyheter, många med ett nytt och förbättrat recept: Coop korv chorizo (300 g), ost & bacon, kabanoss, tryffel, chili, cheddar/jalapeno, salsiccia samt bratwurst (samtliga 240 g). Dessutom breddas sortimentet med fler varor med ursprung Sverige: Coop grillkarré chili och bea 600 g, Coop grillskiva nöt peppar & cognac 600 g samt saftig, mör och färsk nötkebab (275 g).

För de som letar vegetariskt alternativ släpps falafel (800 g) under varumärket Coop.

Vecka 11 ser även ljuset för två spännande glassnyheter under varumärket Coop: Summer Sprinkles med smak av vanilj och jordgubbe samt Lakritspinne.

För kroppsvård släpps två nyheter under Xtra: bodylotion 500 ml samt handtvål refill 1000 ml. För mjuka och sköna kläder fylls butikshyllorna på med hela sju nyheter inom sköljmedel: apple, lavendel, fresh, peony, sensitive, sweet bloom (750 ml vilket räcker till 50 doser) och Xtra sköljmedel (1000 ml vilket räcker till 33 doser).

Övriga produktnyheter inom EVM för vecka 11 inkluderar Coop Pinjenötter (60 g), Xtra bakplåtspapper (20 M) samt frysta svenska ärtor (600 g) under varumärket Coop.

För mediefrågor och pressbilder produkter, kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 eller media@coop.se 

  • Ho-Ho – Coops blöjor får nya kompisar

    Ho-Ho – Coops blöjor får nya kompisar

    Vecka 15 ser en ny förpackningsdesign ljuset för första gången på Coop. Coops prisvärda blöjor och barnartiklar har fått nya kompisar i form av djurmotiv med läten.
    Read more
  • Så arbetar Coop för att hålla nere matpriserna

    Så arbetar Coop för att hålla nere matpriserna

    Många hushåll är pressade i dag och vi förstår att många känner oro och frustration. Coop har arbetat, och arbetar, hårt för att hålla emot prisökningarna. Coop ägs av våra över fyra miljoner medlemmar och de ska alltid få bra priser hos oss. Vi har förståelse för att konsumenter vill påverka. Det skapar ett tryck att göra vårt jobb ännu bättre. Coop ska alltid vara en bra affär.
    Read more