Jan Kahlin ny chef för kedjan Coop Konsum

Jan Kahlin har utsetts till chef för kedjan Coop Konsum. Jan Kahlin som idag är chef för Bättre affärer inom Coop tillträder sin nya befattning vid årsskiftet

– Vi ser fortsatta möjligheter i att utveckla Coop Konsums positiva situation. Det kräver ett lagarbete och Jan Kahlin har både djupa kunskaper och breda erfarenheter avseende ledarskap och detaljhandel, som kommer att vara av stort värde i det sammanhanget, säger Jonny Olsson, vd för Coop Butiker och Stormarknader där kedjan Coop Konsum ingår.

Jan Kahlin har verkligen lång erfarenhet från dagligvaruhandeln. Han började jobba på Coop redan som 15 åring och har sedan dess hunnit med att varat butikschef, områdeschef och affärsutvecklare.

– Det är ett spännande och ansvarsfullt uppdrag att leda Coop Konsum in i framtiden. För mig står Coop Konsum för trygghet, etik, moral, ekologi, prisvärdhet, kärnvärden som hela tiden får större betydelse i samhället. Utmaningen ligger i att flytta fram Coop Konsum ännu ett steg framåt och då krävs stort affärsmannaskap, säger Jan Kahlin.

Jan är 42 år och bor i Örebro tillsammans med sin fru och två barn. Han brinner för att utveckla människor och i synnerhet människor inom Coop Konsum. – Vi har idag många fina butiker med bra medarbetare och utbud och som dessutom går ekonomiskt bra. Men det gäller inte alla och min ambition är nå dit, säger Jan Kahlin.

För mer information: Jonny Olsson, vd Butiker och Stormarknader AB, telefon: 08 -743 13 82 Jan Kahlin, Chef Coop Konsum, telefon: 08- 743 14 57 Coop pressjour 08-743 23 33

  • Coop lanserar ekologiska fruktdrycker för barn

    Coop lanserar ekologiska fruktdrycker för barn

    Coop lanserar två ekologiska fruktdrycker för barn i smakerna äpple och äpple/mango/passionsfrukt. De nya fruktdryckerna Drickis från Änglamark passar barn från 1 år och har antispillkork vilket gör det enklare för de små att dricka. Dessutom har Änglamarks fruktpuréer Grötis och Klämmis uppdaterats med två respektive tre nya smaker som passar barn från 6 månader. Samtliga produkter är EU-EKO och KRAV-märkta.
    Läs mer
  • Fler handlar till sina husdjur när de köper dagligvaror på nätet

    Fler handlar till sina husdjur när de köper dagligvaror på nätet

    Färsk data visar att fler köper produkter till sina husdjur när de handlar livsmedel online. Omsättningen för kategorin husdjur i Coops nätbutik har de senaste 12 månaderna ökat med nästan 300 procent. En analys av försäljningen visar att produkter till katter och hundar är mest populära samtidigt som kunder som bor i tätorter och på landsbygden köper mer i genomsnitt än boende i storstäderna.
    Läs mer