Ivar Fransson ny marknadsdirektör i Coop Sverige

Pressmeddelande 2008-09-19

Ivar Fransson blir ny marknadsdirektör i Coop Sverige och fortsätter samtidigt som vd i MedMera Bank AB. Detta är ett led i utvecklingen av KF som en stark och sammanhållen detaljhandelskoncern under varumärket Coop. Därför inrättas en gemensam chefsfunktion för MedMera Bank och Coops marknadsavdelning. Syftet är att samordna och effektivisera verksamheten för att kunna ge ännu mer attraktiva erbjudanden till medlemmar och kunder.

– Jag är mycket glad över att Ivar Fransson tar utmaningen som marknadsdirektör i Coop Sverige. Ivar har varit drivande i att utveckla Coop MedMera-kortet till Sveriges bredaste kundkort och har den kompetens och erfarenhet som krävs för att vidareutveckla och skapa ännu mer attraktiva erbjudanden för medlemmar och kunder, säger Karl Wistrand, vd i Coop Sverige.

Ivar Fransson kommer att ingå i företagsledningen för Coop Sverige. Tillförordnade marknadsdirektören Annika Jerveland blir marknadschef i Coop Sverige under marknadsdirektören, med ansvar för bland annat varumärke och marknadskommunikation.

Ivar Fransson har arbetat inom KF sedan 2001, då han blev chef för KF Kort. Han utsågs till vd i MedMera AB 2004 och är vd i MedMera Bank sedan 2007. Ivar har tidigare varit bland annat marknadschef i Föreningssparbanken (Swedbank).

För mer information: Karl Wistrand, vd Coop Sverige, 08-743 13 85 Coop Sveriges pressjour, 08-743 23 33

  • Coop sätter nya klimatmål – ska även påverka leverantörer

    Coop tar nästa steg i arbetet med att minska klimatutsläppen. Med nya klimatmål ska utsläppen från Coops egen verksamhet minska och dessutom sätter Coop tydligare klimatkrav på sina leverantörer.  
    Läs mer
  • Coop och HKScan satsar på unga nötköttsproducenter

    Coop och HKScan satsar på unga nötköttsproducenter

    HKScan och Coop tror på svenskt lantbruk som en framtidsbransch och vill värna de viktiga värden som det svenska lantbruket står för. Vi tror att hållbarhet, djuromsorg och bidrag till biologisk mångfald kommer att bli ännu mer centrala värden framöver. Vi tror att efterfrågan på svenskt kött kommer att öka och vill säkra framtidens produktion och tillgång. Dessutom ser vi en möjlighet att bidra till att stötta generationsskiftet inom det svenska lantbruket.
    Läs mer