Ivar Fransson ny marknadsdirektör i Coop Sverige

Pressmeddelande 2008-09-19

Ivar Fransson blir ny marknadsdirektör i Coop Sverige och fortsätter samtidigt som vd i MedMera Bank AB. Detta är ett led i utvecklingen av KF som en stark och sammanhållen detaljhandelskoncern under varumärket Coop. Därför inrättas en gemensam chefsfunktion för MedMera Bank och Coops marknadsavdelning. Syftet är att samordna och effektivisera verksamheten för att kunna ge ännu mer attraktiva erbjudanden till medlemmar och kunder.

– Jag är mycket glad över att Ivar Fransson tar utmaningen som marknadsdirektör i Coop Sverige. Ivar har varit drivande i att utveckla Coop MedMera-kortet till Sveriges bredaste kundkort och har den kompetens och erfarenhet som krävs för att vidareutveckla och skapa ännu mer attraktiva erbjudanden för medlemmar och kunder, säger Karl Wistrand, vd i Coop Sverige.

Ivar Fransson kommer att ingå i företagsledningen för Coop Sverige. Tillförordnade marknadsdirektören Annika Jerveland blir marknadschef i Coop Sverige under marknadsdirektören, med ansvar för bland annat varumärke och marknadskommunikation.

Ivar Fransson har arbetat inom KF sedan 2001, då han blev chef för KF Kort. Han utsågs till vd i MedMera AB 2004 och är vd i MedMera Bank sedan 2007. Ivar har tidigare varit bland annat marknadschef i Föreningssparbanken (Swedbank).

För mer information: Karl Wistrand, vd Coop Sverige, 08-743 13 85 Coop Sveriges pressjour, 08-743 23 33

  • Handla mat på nätet och hämta dina kassar på Göteborg Landvetter

    Handla mat på nätet och hämta dina kassar på Göteborg Landvetter

    Coop är först ut i Sverige med en innovativ tjänst för att leverera mat som beställts på nätet. 16 april startar Coop ett test där man kan beställa sin mat på nätet och sedan välja att hämta ut matkassarna utanför ankomsthallen på Göteborg Landvetter Airport. Kraven på flexiblare leveranslösningar ökar, samtidigt förväntas kraven från kunder öka ännu mer när fler väljer att köpa mat på nätet.
    Läs mer
  • Coop och Änglamark branschledande varumärken inom hållbarhet

    Coop och Änglamark branschledande varumärken inom hållbarhet

    Änglamark rankas som Sveriges mest hållbara varumärke inom mat och dryck samtidigt som Coop för andra året i rad utses till den hållbaraste matkedjan. Det står klart när Nordens största...
    Läs mer