I dag öppnar Coop Extra i Linköping

Pressmeddelande 2009-03-18

I dag slår Coop upp portarna till en helt ny Coop Extra vid Garnisonen i Linköping. Eget bageri, snabbkassor, manuell delikatess- och fiskavdelning samt ett stort utbud av färskvaror till låga priser är något av det den nya butiken kan erbjuda alla linköpingsbor.

– Vi hade förhandsvisning av butiken i lördags och fick många positiva kommentarer från kunderna. Nu ska det bli kul att kunna öppna på riktigt och vi ser fram emot att ta hand om våra medlemmar och kunder på allra bästa sätt, säger Mio Svahn, butikschef för den nya Coop Extra-butiken.
Butiken har ett brett sortiment av matvaror till mycket konkurrenskraftiga priser. Särskilt har butiken satsat på färskvarorna. Butiken har även ett mycket stort sortiment av ekologiska och miljömärkta varor, samt en rejäl manuell delikatessavdelning samt ett eget bageri och en manuell fiskavdelning. En särskild avdelning för spel och kiosk finns också.

För att det ska gå snabb och enkelt att handla har butiken också fått den nya sortens snabbkassor där kunden själv kan scanna och betala sina varor med kontanter eller kort.

– Det är roligt att vi kan erbjuda den här möjligheten att minska köerna för alla våra kunder. Vi vet från bland annat från svaren i Coops Medlemspanel att kunderna vill ha hjälp med att spara tid och förenkla vardagen. De nya kassorna är ett sätt att möta de behoven, säger Mio Svahn.

Öppettiderna för Coop Extra vid garnisonen kommer vara 7-22 dagligen.

För mer information: Mio Svahn, butikschef Coop Extra, 013-49 59 290 Coop Sveriges pressjour, 08-743 23 33

  • Coop lanserar mjölkpaket i samarbete med Bris – ska stötta dygnet runt-öppet

    Coop lanserar mjölkpaket i samarbete med Bris – ska stötta dygnet runt-öppet

    Den psykiska ohälsan ökar bland barn och unga i Sverige och många unga saknar stöd i samhället. Sverige är ett av de länder i Europa som saknar en nationell stödlinje för barn som är öppen dygnet runt. Coop lanserar nu nya mjölkpaket med syfte att stötta Bris satsning som innebär att man kommer att ha en stödlinje för barn och unga som är bemannad dygnet runt. I och med satsningen garanterar Coop en intäkt på minst 1,5 miljoner kronor över tre år till förmån för Bris.
    Läs mer
  • Första AR-spelet i dagligvaruhandeln

    Första AR-spelet i dagligvaruhandeln

    Coop är först ut i dagligvaruhandeln med ett Augmented Reality (AR) spel i butik. Efter en tids utveckling startar nu en första pilot med spelet i ett ental utvalda butiker. Coop vill tillsammans med Peppy Pals inspirera barn och föräldrar att laga mat och samtidigt göra besöken i matbutiken till en positiv upplevelse för hela familjen.
    Läs mer