Vecka 15 ser en ny förpackningsdesign ljuset för första gången på Coop. Coops prisvärda blöjor och barnartiklar har fått nya kompisar i form av djurmotiv med läten.
– Vi är stolta över att lansera en ny produktserie för våra egna blöjor och babyvård. Vi på Coop vill satsa på barnfamiljen och vår nya EVM-serie är ett viktigt steg i en sådan riktning. Våra nya blöjor har inte bara förbättrad kvalitet utan också en pedagogisk funktion. Djuren på våra förpackningar gör olika läten som kan uppmuntra till språkutveckling. Blöjbytet kan bli en lekfull stund med tillsammans med barnet, säger Minna Björklund, chef EVM på Coop Sverige.
Förbättrad funktionalitet
Blöjorna finns i sex olika storlekar, där de fyra största även finns som byxvariant med 360 graders-skydd för läckage. Blöjorna har en flexibel och följsam passform som ger barnet en bra rörlighet samt en hög uppsugningsförmåga som fångar upp läckage samt en mjuk yta som tillåter barnets känsliga hud att andas. Nya blöjserien är Svanenmärkt och rekommenderad av Asthma Allergy Nordic, och fri från parfym och lotion.
Utöver blöjor lanseras även, med start vecka 17, tillhörande produkter som blöjpåsar, våtservetter, schampo, balsam och badskum. Temat för produktdesignen går under namnet ”Djur gör ljud” och har en pedagogisk funktion kopplat till barnets språkutveckling.
För mediefrågor, kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 eller media@coop.se