Ho-Ho – Coops blöjor får nya kompisar

Ho-Ho – Coops blöjor får nya kompisar

Vecka 15 ser en ny förpackningsdesign ljuset för första gången på Coop. Coops prisvärda blöjor och barnartiklar har fått nya kompisar i form av djurmotiv med läten.

– Vi är stolta över att lansera en ny produktserie för våra egna blöjor och babyvård. Vi på Coop vill satsa på barnfamiljen och vår nya EVM-serie är ett viktigt steg i en sådan riktning. Våra nya blöjor har inte bara förbättrad kvalitet utan också en pedagogisk funktion. Djuren på våra förpackningar gör olika läten som kan uppmuntra till språkutveckling. Blöjbytet kan bli en lekfull stund med tillsammans med barnet, säger Minna Björklund, chef EVM på Coop Sverige.

Förbättrad funktionalitet

Blöjorna finns i sex olika storlekar, där de fyra största även finns som byxvariant med 360 graders-skydd för läckage. Blöjorna har en flexibel och följsam passform som ger barnet en bra rörlighet samt en hög uppsugningsförmåga som fångar upp läckage samt en mjuk yta som tillåter barnets känsliga hud att andas. Nya blöjserien är Svanenmärkt och rekommenderad av Asthma Allergy Nordic, och fri från parfym och lotion.

Utöver blöjor lanseras även, med start vecka 17, tillhörande produkter som blöjpåsar, våtservetter, schampo, balsam och badskum. Temat för produktdesignen går under namnet ”Djur gör ljud” och har en pedagogisk funktion kopplat till barnets språkutveckling.

För mediefrågor, kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 eller media@coop.se 

  • Så arbetar Coop för att hålla nere matpriserna

    Så arbetar Coop för att hålla nere matpriserna

    Många hushåll är pressade i dag och vi förstår att många känner oro och frustration. Coop har arbetat, och arbetar, hårt för att hålla emot prisökningarna. Coop ägs av våra över fyra miljoner medlemmar och de ska alltid få bra priser hos oss. Vi har förståelse för att konsumenter vill påverka. Det skapar ett tryck att göra vårt jobb ännu bättre. Coop ska alltid vara en bra affär.
    Read more
  • Coop Syd initierar sparprogram för att nå stabil lönsamhet

    Coop Syd initierar sparprogram för att nå stabil lönsamhet

    Coop Syd inleder idag ett sparprogram och varslar 160 tjänster, vilket berör både butikspersonal och medarbetare på servicekontoren. Föreningen, som ägs av cirka 545 000 medlemmar i Skåne och Blekinge och driver 98 butiker, har under en längre tid arbetat för att vända bristande lönsamhet.
    Read more