Fördubbling av volymerna Bra Mat Hemma expanderar på Stockholmsmarknade

Fördubbling av volymerna Bra Mat Hemma expanderar på Stockholmsmarknade

E-handelsföretaget Bra Mat Hemma, som ägs av Konsum Värmland och Wingefors Invest, flyttade för fyra år sedan verksamheten från Örebro till Karlstad. Sedan dess har man successivt utökat verksamheten och levererar idag färdiga matkassar hem till dörren på flera orter i Värmland, Närke och Stockholm.

De kassar som idag levereras till
Stockholm, är främst GI-baserade, och är resultatet av ett samarbete med
en av landets främste GI-experter Ola Lauritzson. Nu expanderar man på
den tuffa Stockholmsmarknaden ytterligare, genom övertagande av kundbas
och receptbank från det Stockholmsbaserade E-handelsföretaget Gomiddag.

– Idag levererar vi cirka 5 000 matkassar per år till Stockholm, säger
Karin Edner, som är VD för Bra Mat Hemma. Samarbetet med Gomiddag
innebär att vi minst kommer att fördubbla volymen på
Stockholmsmarknaden.

Nyanställningar
Bra Mat Hemma har haft en positiv utveckling under de senaste
fyra åren. Totalt sett levereras idag cirka 15 000 kassar per år, och
till det ska man lägga en E-handelsbutik med de vanligaste dagligvarorna
i sortimentet. I och med utökningen på Stockholmsmarknaden har man
utökat personalstyrkan från tre till fyra personer.

– Att ett litet lokalt företag som vårt, får allt större förtroende även
utanför Värmland, ser vi som ett hedersbetyg på det målmedvetna
kvalitetsarbete vi konsekvent bedrivit under de senaste åren, avslutar
Karin Edner.


För ytterligare information,

kontakta Karin Edner, VD Bra Mat Hemma, tfn; 0708-74 83 63, eller Klas
Olsson, informationschef på Konsum Värmland, tfn; 010- 410 81 02
För ytterligare fakta, se gärna; www.bramathemma.se , www.konsumvarmland.se eller www.wingefors.se

 

  • Coop Värmland tar över fyra Nettobutiker

    Sedan tidigare har Coop Vardagshandel, som driver landets Nettobutiker, meddelat att butikerna pausas från den sista juni. Efter förhandlingar mellan Coop Värmland och Coop Butiker oc...
    Läs mer
  • Smart geodata ökar takten på Coop Butiker och Stormarknaders etableringar

    Smart geodata ökar takten på Coop Butiker och Stormarknaders etableringar

    Coop Butiker & Stormarknader är ett av de offensivaste företagen inom svensk handel när det gäller att etablera nya butiker. Med hjälp av smart geodata från Prospect Mapping kommer etableringsbesluten nu att gå ännu snabbare samtidigt som de befintliga butikerna kommer kunna skräddarsy sina erbjudanden utifrån varje lokal marknad.
    Läs mer