Få matbeställningen levererad till båten i Gävle

Få matbeställningen levererad till båten i Gävle

Coop Mitt lanserar ett helt nytt leveranserbjudande till båtburna kunder och medlemmar i Gävle. Under sommaren kan de som handlar mat online hos Coop välja att få sin beställning levererad till Alderholmens båtplats. Man har tillgång till ett brett sortiment av dagligvaror och kan även förgylla den planerade båtfärden med utvalda delikatessvaror eller fikabröd.

Vi fortsätter att utveckla Coop Mitts erbjudande här i Gävle med fokus på att öka service och tillgängligheten till kunder och medlemmar. Innovation är något som vi brinner för och här ser vi en möjlighet att stärka vårt erbjudande och samtidigt stötta arbetet som görs för att utveckla Alderholmen som hamn, säger Magnus Wåhlander, vd Coop Mitt.

Vill man hämta sin beställning vid Alderholmens båtplats behöver man bara ange det som leveransplats när man gör sin beställning på Coop.se. Man kan välja varor från ett brett stormarknadssortiment som täcker alla behov. Det finns även möjlighet att beställa chark och ost från delikatessen samt bröd och fikabröd från bageriet. När man har fått en sms-avisering om att beställningen är redo tar man sig till båtplatsen som är reserverad för leveranser och väl uppskyltad. Väl på plats bekräftar man sin ankomst genom att trycka på länken i SMS:et och möts därefter upp av en medarbetare från Coop Tullhuset, som ligger i angränsning till bryggan, som lämnar över kassarna med din beställning.

Det här är en smidig lösning som jag vet kommer att uppskattas. Vi har redan idag flera kunder som lägger till vid bryggan och springer in för att handla i vår butik. Nu kan man enkelt lägga en beställning online och bunkra upp för en längre färd eller handla allt som behövs för en god sommarlunch ute till sjöss, säger Lars Wahlgren, Butikschef Coop Tullhuset.

Beställningar görs precis som vanligt på coop.se och leveransdagar är tisdagar, onsdagar, torsdagar och fredagar. Leveranstider anges vid beställning. Det här är ett erbjudande som kommer att finnas tillgängligt under sommaren 2022, vecka 26-33.

 

  • Lyckad hälsosatsning för Coops medlemmar – “Gör skillnad i mitt liv”

    Lyckad hälsosatsning för Coops medlemmar – “Gör skillnad i mitt liv”

    Närmare 18 000 medlemmar valde att tacka ja till den hälsoutmaning som Coop i samarbete med PerformIQ Life skickade ut under hösten. - Vi har fått in otroligt många positiva kommentarer om hur den gjort skillnad i deras liv. Nu kör vi en vända till i januari, säger Anton Nyman, chef Partnerprogam Coop Sverige.
    Read more
  • Coop Sverige AB ställer om organisationen för att öka medlemsnyttan

    Coop Sverige AB ställer om organisationen för att öka medlemsnyttan

    Coop Sverige AB gör nu en omställning av organisationen för att öka konkurrenskraften och kunna ge bättre priser och erbjudanden till Coop i Sveriges över 3,9 miljoner medlemmar. Förändringen innebär en neddragning på cirka 100 tjänster vid kontoret i Solna som tillsammans med andra åtgärder ger en kostnadsminskning om drygt 300 miljoner kronor.
    Read more