EnterCard och Coop Sverige i nytt samarbete

EnterCard och Coop Sverige i nytt samarbete

EnterCard Group AB och Coop Sverige AB har ingått avtal som innebär att EnterCard kommer att erbjuda kreditkort till Coops medlemmar. Det nya samarbetet innebär att Coops kreditkort från och med mars kommer att uppgraderas med flera nya funktioner och tjänster.

Coop ger idag ut tre kreditkort till sina medlemmar tillsammans med MedMera Bank. Den femte mars 2019 kommer de att ersättas av nya kort som ges ut av EnterCard som blir ny samarbetspartner till Coop.

– Vi ser fram emot samarbetet med Entercard som redan från start kommer att erbjuda våra medlemmar kreditkort med flera nya funktioner och tjänster, säger Karin Friis, chef för Coop Medlem.

EnterCard är ett skandinaviskt kreditmarknadsbolag som är delägt av Swedbank. Som en av Skandinaviens främsta specialister inom kreditkort och privatlån blir det en viktig partner för att utveckla Coops betalningserbjudande till medlemmarna.

– Vi är stolta över att få samarbeta med Sveriges hållbaraste varumärke. Entercard har redan ett liknande samarbete med Coop i Norge och vi ser fram emot att skapa moderna, användarvänliga och konkurrenskraftiga produkter även för Coops medlemmar i Sverige, säger Freddy Syversen, CEO på EnterCard Group AB.

De nya korten kommer att ha samma funktionalitet som de tidigare korten och är redo att användas från och med 5:e mars. Det tillkommer dessutom flera nya funktioner och tjänster som kontaktlös betalning, e-faktura och en utökad försäkring.

  • Handla mat på nätet och hämta dina kassar på Göteborg Landvetter

    Handla mat på nätet och hämta dina kassar på Göteborg Landvetter

    Coop är först ut i Sverige med en innovativ tjänst för att leverera mat som beställts på nätet. 16 april startar Coop ett test där man kan beställa sin mat på nätet och sedan välja att hämta ut matkassarna utanför ankomsthallen på Göteborg Landvetter Airport. Kraven på flexiblare leveranslösningar ökar, samtidigt förväntas kraven från kunder öka ännu mer när fler väljer att köpa mat på nätet.
    Läs mer
  • Coops medlemmar fick tillbaka 430 miljoner förra året

    Coops medlemmar fick tillbaka 430 miljoner förra året

    Under 2018 använde Coops 3,5 miljoner medlemmar över 43 miljarder poäng till ett värde av 430 miljoner kronor. Det populäraste sättet att använda intjänade poäng är att växla in dem till värdecheckar på Coop, vilket stod för 367 miljoner kronor.
    Läs mer