Emma från Växjö vinner mat i 10 år

Emma Sandgren, konstnär från Växjö, vinner Coops bildtävling ”Vinn mat i 10 år”. Hennes selfie, där hon skapat både kläder och inredning av Coops bärkassar, belönas med mat till ett värde av 600 000 kronor.

Tävlingen utlystes i början av september i samband med att Coop genomförde sin största prissänkning någonsin. Uppdraget var att ta en bild av sig själv med Coops bärkasse och med bilden kommunicera på tävlingstemat ”Vad är Coop för dig?”. Engagemanget för att delta har överträffat alla förväntningar och närmare 1 500 personer har laddat upp bilder och deltagit i tävlingen.

Under tiden som tävlingen pågått har två finalister utsetts varje vecka. De har löpande belönats med var sin matkasse. När tävlingen nu avslutades återstod 30 finalister som bedömdes av juryn. Efter långa överläggningar kunde juryn enas om Emma Sandgren som vinnare med följande motivering:

”Vinnaren har lagt ner både själ och hjärta i sin bild. Hon har engagerat hela familjen och med ett stort mått av kreativitet skapat en bild som står ut. Hon har utnyttjat Coops bärkasse till fullo in i minsta detalj.”

Vinnaren Emma Sandgren, 29 år, är nybliven mamma och bor i Växjö. Hon har målat i hela sitt liv och konstintresset kom väl till pass när det gällde att utforma den vinnande bilden.

Emma kommer med start från januari nästa år och 10 år framåt att få ett presentkort från Coop på 5 000 kronor varje månad. Totalt uppgår vinstsumman till 600 000 kronor.

För mer information, kontakta gärna:
Emma Sandgren, 073-789 70 94
Coops pressjour, 010–743 13 13

  • Handla mat på nätet och hämta dina kassar på Göteborg Landvetter

    Handla mat på nätet och hämta dina kassar på Göteborg Landvetter

    Coop är först ut i Sverige med en innovativ tjänst för att leverera mat som beställts på nätet. 16 april startar Coop ett test där man kan beställa sin mat på nätet och sedan välja att hämta ut matkassarna utanför ankomsthallen på Göteborg Landvetter Airport. Kraven på flexiblare leveranslösningar ökar, samtidigt förväntas kraven från kunder öka ännu mer när fler väljer att köpa mat på nätet.
    Läs mer
  • Coops medlemmar fick tillbaka 430 miljoner förra året

    Coops medlemmar fick tillbaka 430 miljoner förra året

    Under 2018 använde Coops 3,5 miljoner medlemmar över 43 miljarder poäng till ett värde av 430 miljoner kronor. Det populäraste sättet att använda intjänade poäng är att växla in dem till värdecheckar på Coop, vilket stod för 367 miljoner kronor.
    Läs mer