Ekologiska mellanmål för barn i farten

Nu lanserar Coop små ekologiska mellanmål i praktiska förpackningar som är lätta att ha med i väskan. Goda ’räddare i nöden’ som ger små barn energipåfyllning i farten.  Under varumärket Coop Änglamark lanseras:

Klämmis
100% fruktpuré av päron, banan och jordgubb eller päron, banan och kiwi, enkel klämförpackning om 90 gram med barnsäker skruvkork, butikspris ca 10:95

Kramis
Smoothie av 100% frukt; äpple, banan och mango, i enkel klämförpackning om 90 gram med barnsäker skruvkork, butikspris ca 10:95

Fruktdryck
Smaken är äpple och päron, 250 ml tetra med sugrör som säljs i 3-pack, butikspris ca 12:50

Majskrokar
Glutenfri frasig snacks av majs och solrosolja i 90 gram-påse, butikspris ca 25:95

Alla produkterna är Krav-märkta, utan tillsatt socker och finns nu tillgängliga i Coops butiker.

– Barnfamiljer är en prioriterad kundgrupp för Coop. Därför är det extra roligt att kunna erbjuda praktiska mellanmål som passar den aktiva familjen. Lanseringen ingår i Coops fortsatt kraftiga satsning på varor av hög kvalitet som säljs under våra egna varumärken, säger Anna Hällöv, ansvarig för Coops egna varumärken.

  • De som äter bönor och linser mår bättre

    De som äter bönor och linser upplever att de mår 15 procent bättre än genomsnittet. Det visar Coops Matometer, Sveriges största undersökning om vad vi äter varje dag. Mest baljväxter äter kvinnor, unga mellan 16-29 år och låginkomsttagare. Men trots att bönor är näringsrika, klimatsmarta och billiga hamnar de bara på tallriken vid knappt 3 procent av måltiderna. Det vill Coop ändra på med initiativet ”Framtidens protein”.
    Läs mer
  • Louise König utsedd till Sveriges bästa hållbarhetschef 2017

    Louise König utsedd till Sveriges bästa hållbarhetschef 2017

    Coops hållbarhetschef Louise König har utsetts till Sveriges bästa hållbarhetschef 2017. Priset delas ut av Aktuell hållbarhet och offentliggjordes under konferensen Hållbara Affärer den 11 oktober.
    Läs mer