Coops medlemmar fick tillbaka 430 miljoner förra året

Coops medlemmar fick tillbaka 430 miljoner förra året

Under 2018 använde Coops 3,5 miljoner medlemmar över 43 miljarder poäng till ett värde av 430 miljoner kronor. Det populäraste sättet att använda intjänade poäng är att växla in dem till värdecheckar på Coop, vilket stod för 367 miljoner kronor.

Varje gång en medlem handlar på Coop och drar sitt medlemskort tickar det in poäng. Poängen kan  sedan växlas in antingen mot värdecheckar på Coop eller till erbjudanden hos Coop partners som till exempel SF, Polarn & Pyret, Melodifestivalen och Vi-Skogen.

– Coop finns till för att skapa nytta för våra ägare – medlemmarna. Det är därför alltid lika roligt för oss på Coop att ge tillbaka genom Coop Medlem antingen genom checkar i våra egna butiker eller via våra partners erbjudanden som sätter guldkant på vardagen, säger Karin Friis, chef för kundrelation på Coop.

För att ta del av Coops medlemsprogram blir man medlem i sin lokala konsumentförening, vilket innebär en insats på 100 kronor. Medlemskortet ger sedan möjlighet att tjäna poäng på sina köp hos Coop och våra utvalda partners.

Som medlem får du dessutom medlemspriser och rabatter, både i Coops butiker och hos våra partner. Till skillnad från andra företags medlemsprogram ger medlemsprogram också inflytande och möjlighet att påverka verksamheten i konsumentföreningen och i den lokala Coop-butiken.

På Coop är det nämligen våra 3,5 miljoner medlemmar som ytterst bestämmer på våra stämmor. Till exempel var det motioner från medlemmar som lade grunden till Coops ekologiska och miljömärkta varumärke Änglamark.

För mer information, kontakta:
Coops presstjänst: 010-743 13 13

  • Nu går över 3 miljoner medlemmar till val

    Nu går över 3 miljoner medlemmar till val

    Nu har ett av Sveriges största val inletts. Fram till och med den andra februari kan över 3 miljoner medlemmar inom Coop rösta fram sitt ägarombud.
    Läs mer
  • Nu startar Foodtech-acceleratorn Bloomer

    Nu startar Foodtech-acceleratorn Bloomer

    Nya acceleratorprogrammet Bloomer riktar sig till Foodtech-entreprenörer som vill utveckla lösningar och tjänster som ska göra livsmedelsbranschen mer hållbar. Bakom acceleratorn står Coop, Norrsken Foundation och Sweden Foodtech. Bloomer är ett unikt program som erbjuder rätt förutsättningar för entreprenörer som vill göra skillnad.
    Läs mer