Coops medlemmar fick tillbaka 430 miljoner förra året

Coops medlemmar fick tillbaka 430 miljoner förra året

Under 2018 använde Coops 3,5 miljoner medlemmar över 43 miljarder poäng till ett värde av 430 miljoner kronor. Det populäraste sättet att använda intjänade poäng är att växla in dem till värdecheckar på Coop, vilket stod för 367 miljoner kronor.

Varje gång en medlem handlar på Coop och drar sitt medlemskort tickar det in poäng. Poängen kan  sedan växlas in antingen mot värdecheckar på Coop eller till erbjudanden hos Coop partners som till exempel SF, Polarn & Pyret, Melodifestivalen och Vi-Skogen.

– Coop finns till för att skapa nytta för våra ägare – medlemmarna. Det är därför alltid lika roligt för oss på Coop att ge tillbaka genom Coop Medlem antingen genom checkar i våra egna butiker eller via våra partners erbjudanden som sätter guldkant på vardagen, säger Karin Friis, chef för kundrelation på Coop.

För att ta del av Coops medlemsprogram blir man medlem i sin lokala konsumentförening, vilket innebär en insats på 100 kronor. Medlemskortet ger sedan möjlighet att tjäna poäng på sina köp hos Coop och våra utvalda partners.

Som medlem får du dessutom medlemspriser och rabatter, både i Coops butiker och hos våra partner. Till skillnad från andra företags medlemsprogram ger medlemsprogram också inflytande och möjlighet att påverka verksamheten i konsumentföreningen och i den lokala Coop-butiken.

På Coop är det nämligen våra 3,5 miljoner medlemmar som ytterst bestämmer på våra stämmor. Till exempel var det motioner från medlemmar som lade grunden till Coops ekologiska och miljömärkta varumärke Änglamark.

För mer information, kontakta:
Coops presstjänst: 010-743 13 13

  • Coop kapar priset för medlemmar – med upp till 30 procent

    Coop kapar priset för medlemmar – med upp till 30 procent

    Från den 8 maj till 30 juni kommer Coop erbjuda sina 3,8 miljoner medlemmar upp till 30 procent rabatt på många utvalda vardagsfavoriter. De sänkta priserna kommer gälla i samtliga Coop och Stora Coop i Sverige.
    Läs mer
  • Coop sänker priserna på grönsaker och frukt

    Coop sänker priserna på grönsaker och frukt

    Med start på torsdag 30 mars sänker Coop priserna på färska grönsaker och frukt. Samtliga varor inom färska grönsaker, frukter och bär sänks med 12%, en sänkning som motsvarar momsen på livsmedel. Med sänkningen vill Coop stötta sina medlemmar, som fått allt högre kostnader under den senaste tiden.  
    Läs mer