Under 2018 använde Coops 3,5 miljoner medlemmar över 43 miljarder poäng till ett värde av 430 miljoner kronor. Det populäraste sättet att använda intjänade poäng är att växla in dem till värdecheckar på Coop, vilket stod för 367 miljoner kronor.
Varje gång en medlem handlar på Coop och drar sitt medlemskort tickar det in poäng. Poängen kan sedan växlas in antingen mot värdecheckar på Coop eller till erbjudanden hos Coop partners som till exempel SF, Polarn & Pyret, Melodifestivalen och Vi-Skogen.
– Coop finns till för att skapa nytta för våra ägare – medlemmarna. Det är därför alltid lika roligt för oss på Coop att ge tillbaka genom Coop Medlem antingen genom checkar i våra egna butiker eller via våra partners erbjudanden som sätter guldkant på vardagen, säger Karin Friis, chef för kundrelation på Coop.
För att ta del av Coops medlemsprogram blir man medlem i sin lokala konsumentförening, vilket innebär en insats på 100 kronor. Medlemskortet ger sedan möjlighet att tjäna poäng på sina köp hos Coop och våra utvalda partners.
Som medlem får du dessutom medlemspriser och rabatter, både i Coops butiker och hos våra partner. Till skillnad från andra företags medlemsprogram ger medlemsprogram också inflytande och möjlighet att påverka verksamheten i konsumentföreningen och i den lokala Coop-butiken.
På Coop är det nämligen våra 3,5 miljoner medlemmar som ytterst bestämmer på våra stämmor. Till exempel var det motioner från medlemmar som lade grunden till Coops ekologiska och miljömärkta varumärke Änglamark.
För mer information, kontakta:
Coops presstjänst: 010-743 13 13