Coops kunder tävlar om århundradets klassfest med Mellovinnaren

Coops kunder tävlar om århundradets klassfest med Mellovinnaren

I år aktiverar Coop sitt sponsorskap av Melodifestivalen med tre olika kampanjdelar. En nyhet för i år är tävlingen Årets klassfest, där priset är en fest med årets Mellovinnare. Tävlingen marknadsförs bland annat med en film där artisten Sean Banan överraskar en skolklass med en fest.

Det är sjätte året i rad som Coop sponsrar Melodifestivalen. I år introducerar Coop en helt ny tävling där kunderna kan tävla och vinna en fest där årets vinnare av Melodifestivalen uppträder. Coop bjuder även på mat, dryck och DJ till festen. Kunderna tävlar genom att handla på Coop och sedan registrera sitt köp på Coops kampanjsajt mellan 3 februari och 13 mars.

Coop aktiverar även sponsorskapet genom att erbjuda kunder att köpa biljetter till Melodifestivalturnén för halva priset och Coops medlemmar kan köpa biljetter med medlemspoäng. Coop tipsar också om festivalmiddagar på sin festivalsajt på coop.se och är på plats på arenorna där deltävlingarna sker.

– Mello fortsätter att engagera Sverige, våra biljetter till årets första deltävlingar i Malmö och Göteborg sålde slut rekordsnabbt. Melodifestivalen är ett festligt tillfälle för alla barnfamiljer och då vill vi självklart vara med, säger Annika Runström, projektledare för kampanjen på Coop.

 

För mer information, kontakta
Coops pressjour 010- 743 13 13

  • Lyckad hälsosatsning för Coops medlemmar – “Gör skillnad i mitt liv”

    Lyckad hälsosatsning för Coops medlemmar – “Gör skillnad i mitt liv”

    Närmare 18 000 medlemmar valde att tacka ja till den hälsoutmaning som Coop i samarbete med PerformIQ Life skickade ut under hösten. - Vi har fått in otroligt många positiva kommentarer om hur den gjort skillnad i deras liv. Nu kör vi en vända till i januari, säger Anton Nyman, chef Partnerprogam Coop Sverige.
    Read more
  • Coop Sverige AB ställer om organisationen för att öka medlemsnyttan

    Coop Sverige AB ställer om organisationen för att öka medlemsnyttan

    Coop Sverige AB gör nu en omställning av organisationen för att öka konkurrenskraften och kunna ge bättre priser och erbjudanden till Coop i Sveriges över 3,9 miljoner medlemmar. Förändringen innebär en neddragning på cirka 100 tjänster vid kontoret i Solna som tillsammans med andra åtgärder ger en kostnadsminskning om drygt 300 miljoner kronor.
    Read more