I år aktiverar Coop sitt sponsorskap av Melodifestivalen med tre olika kampanjdelar. En nyhet för i år är tävlingen Årets klassfest, där priset är en fest med årets Mellovinnare. Tävlingen marknadsförs bland annat med en film där artisten Sean Banan överraskar en skolklass med en fest.
Det är sjätte året i rad som Coop sponsrar Melodifestivalen. I år introducerar Coop en helt ny tävling där kunderna kan tävla och vinna en fest där årets vinnare av Melodifestivalen uppträder. Coop bjuder även på mat, dryck och DJ till festen. Kunderna tävlar genom att handla på Coop och sedan registrera sitt köp på Coops kampanjsajt mellan 3 februari och 13 mars.
Coop aktiverar även sponsorskapet genom att erbjuda kunder att köpa biljetter till Melodifestivalturnén för halva priset och Coops medlemmar kan köpa biljetter med medlemspoäng. Coop tipsar också om festivalmiddagar på sin festivalsajt på coop.se och är på plats på arenorna där deltävlingarna sker.
– Mello fortsätter att engagera Sverige, våra biljetter till årets första deltävlingar i Malmö och Göteborg sålde slut rekordsnabbt. Melodifestivalen är ett festligt tillfälle för alla barnfamiljer och då vill vi självklart vara med, säger Annika Runström, projektledare för kampanjen på Coop.
För mer information, kontakta
Coops pressjour 010- 743 13 13