Coops festivalpatrull ska höja temperaturen i butik

Med hjälp av en festivalpatrull ska Coop höja temperaturen på de kommande festivalveckorna. Artisterna Linda Bengtzing och Nanne Grönvall kommer tillsammans med programledaren Johan Pettersson att bidra med festivalrecept och smarta tips under årets största tv-högtid.

Med kända musikprofiler och en kunnig festivalguide ska Coop under de kommande veckorna höja stämningen och driva trafik till butikerna.

– Mat är en naturlig del när man umgås och Melodifestivalen är en händelse som engagerar och för oss samman. Med vårt sponsorskap vill vi skapa engagemang och ge våra butiker ett redskap att fördjupa relationen med våra medlemmar och kunder. Att Coop blir mer synligt i emotionella sammanhang som Melodifestivalen är en del i arbetet med att ladda vårt varumärke med mer glädje och energi, säger Thomas Engelhart, vd Coop Marknad.

Tillsammans med Coops matinspiratör Sara Begner har artisterna Linda Bengtzing och Nanne Grönvall tagit fram recept som passar till en festivalkväll i tv-soffan. Recepten finns på Coops hemsida och kommer att lyftas fram i butik tillsammans med ett gratis spel som är tänkt att användas under hela tävlingsperioden. På hemsidan finns också ett antal kortfilmer där Johan provlagar recepten tillsammans med varje artist i ett ”hemma-hos-reportage”.

Möjlighet att vinna biljetter Coop erbjuder även medlemmar att tävla om tusentals biljetter till Melodifestivalen på Coops hemsida. Där finns även möjlighet att köpa biljetter till specialpris till de populära genrepen.

– Vi vet att biljetter till delfinalerna och till finalen i Globen är mycket eftertraktade. Därför har vi satsat på att tillhandahålla en mängd biljetter som våra medlemmar kan vinna eller köpa till ett mycket förmånligt pris, säger Thomas Engelhart.

Övriga kanaler där samarbetet med Melodifestivalen kommer att synas är i DR, tv-reklam, aktiviteter i butik och i sociala medier.

För ytterligare information: Thomas Engelhart, vd Coop Marknad, tel. 070-973 50 96 Magnus Gustafsson, Chef affärsutveckling och strategisk planering, tel. 070-326 12 00 Coops pressjour, tel. 08-743 23 33

  • Handla mat på nätet och hämta dina kassar på Göteborg Landvetter

    Handla mat på nätet och hämta dina kassar på Göteborg Landvetter

    Coop är först ut i Sverige med en innovativ tjänst för att leverera mat som beställts på nätet. 16 april startar Coop ett test där man kan beställa sin mat på nätet och sedan välja att hämta ut matkassarna utanför ankomsthallen på Göteborg Landvetter Airport. Kraven på flexiblare leveranslösningar ökar, samtidigt förväntas kraven från kunder öka ännu mer när fler väljer att köpa mat på nätet.
    Läs mer
  • Coop och Änglamark branschledande varumärken inom hållbarhet

    Coop och Änglamark branschledande varumärken inom hållbarhet

    Änglamark rankas som Sveriges mest hållbara varumärke inom mat och dryck samtidigt som Coop för andra året i rad utses till den hållbaraste matkedjan. Det står klart när Nordens största...
    Läs mer