Coops festivalpatrull ska höja temperaturen i butik

Med hjälp av en festivalpatrull ska Coop höja temperaturen på de kommande festivalveckorna. Artisterna Linda Bengtzing och Nanne Grönvall kommer tillsammans med programledaren Johan Pettersson att bidra med festivalrecept och smarta tips under årets största tv-högtid.

Med kända musikprofiler och en kunnig festivalguide ska Coop under de kommande veckorna höja stämningen och driva trafik till butikerna.

– Mat är en naturlig del när man umgås och Melodifestivalen är en händelse som engagerar och för oss samman. Med vårt sponsorskap vill vi skapa engagemang och ge våra butiker ett redskap att fördjupa relationen med våra medlemmar och kunder. Att Coop blir mer synligt i emotionella sammanhang som Melodifestivalen är en del i arbetet med att ladda vårt varumärke med mer glädje och energi, säger Thomas Engelhart, vd Coop Marknad.

Tillsammans med Coops matinspiratör Sara Begner har artisterna Linda Bengtzing och Nanne Grönvall tagit fram recept som passar till en festivalkväll i tv-soffan. Recepten finns på Coops hemsida och kommer att lyftas fram i butik tillsammans med ett gratis spel som är tänkt att användas under hela tävlingsperioden. På hemsidan finns också ett antal kortfilmer där Johan provlagar recepten tillsammans med varje artist i ett ”hemma-hos-reportage”.

Möjlighet att vinna biljetter Coop erbjuder även medlemmar att tävla om tusentals biljetter till Melodifestivalen på Coops hemsida. Där finns även möjlighet att köpa biljetter till specialpris till de populära genrepen.

– Vi vet att biljetter till delfinalerna och till finalen i Globen är mycket eftertraktade. Därför har vi satsat på att tillhandahålla en mängd biljetter som våra medlemmar kan vinna eller köpa till ett mycket förmånligt pris, säger Thomas Engelhart.

Övriga kanaler där samarbetet med Melodifestivalen kommer att synas är i DR, tv-reklam, aktiviteter i butik och i sociala medier.

För ytterligare information: Thomas Engelhart, vd Coop Marknad, tel. 070-973 50 96 Magnus Gustafsson, Chef affärsutveckling och strategisk planering, tel. 070-326 12 00 Coops pressjour, tel. 08-743 23 33

  • Coop tar in Tiktok-druvan alla pratar om

    Coop tar in Tiktok-druvan alla pratar om

    Den senaste frukten att trenda på Tiktok är en druva. Från den här veckan finns Shine Muscat-druvorna i ett begränsat antal Coop-butiker runtom i landet.
    Read more
  • Coop öppnar ny saluhallsbutik på Backaplan

    Coop öppnar ny saluhallsbutik på Backaplan

    Den 14 november öppnar Coop Backaplan Saluhall – en ny matdestination i hjärtat av det växande Backaplan. Butiken blir ett komplement till befintliga Stora Coop Backaplan och stärker Coops närvaro i ett område som just nu genomgår en omfattande stadsomvandling.
    Read more