Coop tar nästa steg i sitt digitala erbjudande och förlänger samarbetet med Kivra för hela 2025. Som en del av förlängningen inkluderas även Coops lågpriskedja X:-tra, vilket innebär att ytterligare 63 butiker blir synliga i Kivras app.
– Vi är glada över att förlänga vårt partnerskap med Kivra och att nu kunna erbjuda även X:-tras kunder möjligheten att ta del av våra erbjudanden i Kivra. Det här är ett viktigt steg i vår satsning på att nå ut med erbjudanden på ett lokalt och kundnära sätt, säger Johan Öhlin, marknadschef på Coop Sverige.
Genom samarbetet kan Coops kunder få tillgång till veckans bästa erbjudanden direkt i Kivra, vilket bidrar till minskat pappersanvändande och ett enklare sätt att hålla koll på aktuella rabatter. Sedan starten har cirka en miljon användare valt att tacka ja till Coops erbjudanden i Kivras app, vilket visar på ett starkt engagemang för nya digitala kanaler.
– Att Coop väljer att förlänga samarbetet och dessutom inkludera X:-tra är ett tydligt bevis på att vår kanal snabbt har skapat värde. Det visar att vi kan leverera effektiva och hållbara lösningar som både företag och kunder uppskattar, säger Henrik Lönnevi, vd på Kivra.
Med över 6 miljoner användare i Sverige ger Kivra Coop en unik räckvidd för att nå ut till både befintliga och nya kunder på ett effektivt och hållbart sätt.
För mediefrågor, kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 eller media@coop.se