Coop Sverige fortsätter effektivisera på servicekontoret i Solna

Pressmeddelande 2009-02-12

Coop Sverige förändrar organisationen på servicekontoret Coop Center vilket gör att ytterligare 125 tjänster försvinner. Omorganisationen är en förstärkning av förbättringsprogrammet för ökad lönsamhet där arbetet med att minska kostnaderna intensifierats.

– Vi ser över alla kostnader för att vara rätt rustade om konjunkturen fortsätter att försvagas. Det är nödvändiga förändringar för att säkra vår framtida konkurrenskraft. Vi fortsätter att både effektivisera och investera för ökad lönsamhet och ökad försäljning, säger Coop Sveriges vd Karl Wistrand.

Förändringarna kommer att beröra alla delar av servicekontoret, bland annat supportorganisationerna för Coop Supermarket (Coop Konsum, Coop Nära, Coop Extra) och Coop Stormarknader (Coop Forum, Coop Bygg) som slås samman i en gemensam organisation under ledning av Jonny Olsson.

Målsättningen är att omorganisationen ska vara genomförd till den 1 april.

Ytterligare upplysningar Karl Wistrand, vd Coop Sverige 08-743 13 85 Coops pressjour tel 08-743 23 33

  • Handla mat på nätet och hämta dina kassar på Göteborg Landvetter

    Handla mat på nätet och hämta dina kassar på Göteborg Landvetter

    Coop är först ut i Sverige med en innovativ tjänst för att leverera mat som beställts på nätet. 16 april startar Coop ett test där man kan beställa sin mat på nätet och sedan välja att hämta ut matkassarna utanför ankomsthallen på Göteborg Landvetter Airport. Kraven på flexiblare leveranslösningar ökar, samtidigt förväntas kraven från kunder öka ännu mer när fler väljer att köpa mat på nätet.
    Läs mer
  • Coop och Änglamark branschledande varumärken inom hållbarhet

    Coop och Änglamark branschledande varumärken inom hållbarhet

    Änglamark rankas som Sveriges mest hållbara varumärke inom mat och dryck samtidigt som Coop för andra året i rad utses till den hållbaraste matkedjan. Det står klart när Nordens största...
    Läs mer