Coop stöttar Musikhjälpen

Coop stöttar Musikhjälpen

Till förmån för Musikhjälpen och årets tema ”Sex är inte ett vapen” auktionerar Coop ut en kväll där företagets foodtruck kommer och fixar festmaten.

Coop vill vara den goda kraften i mat-Sverige. Därför känns det som ett självklart steg att engagera oss i Musikhjälpen. Nu hoppas vi att många vill vara med och buda på vår auktion, säger Magnus Johansson, VD för Coop Sverige.

I Coops auktion ingår en vegetarisk street food-meny för upp till 30 personer och till maten ingår alkoholfria drycker. Alla intäkter går oavkortat till Musikhjälpens insamling till årets tema ”Sex är inte ett vapen”. Auktionen ligger uppe på Tradera och avslutas den 15 december klockan 21:01. 

Det är elfte året i rad som Musikhjälpen genomförs och temat för insamlingen ändras för varje år. Förra årets tema var ”Alla har rätt att funka olika” och samlade in över 50 miljoner kronor. I år sänds Musikhjälpen från Västerås med start den 9 december.

För mer information:
Coops pressjour 010-743 13 13

 

  • Nu startar Foodtech-acceleratorn Bloomer

    Nu startar Foodtech-acceleratorn Bloomer

    Nya acceleratorprogrammet Bloomer riktar sig till Foodtech-entreprenörer som vill utveckla lösningar och tjänster som ska göra livsmedelsbranschen mer hållbar. Bakom acceleratorn står Coop, Norrsken Foundation och Sweden Foodtech. Bloomer är ett unikt program som erbjuder rätt förutsättningar för entreprenörer som vill göra skillnad.
    Läs mer
  • Coop medgrundare till initiativ för etisk handel

    Ethical Trading Initiative, ETI Sverige, har nu bildats och Coop är en av medgrundarna. Genom sektorsövergripande samarbeten ska ETI jobba för anständiga arbetsvillkor, minskad miljöförstöring och anti-korruption.
    Läs mer