Coop stärker sitt loljalitetsprogram med Johanna Sjöborg som ny chef

Coops drygt tre miljoner medlemmar kommer att kunna se fram mot ett ännu starkare och tydligare lojalitetsprogram med Johanna Sjöborg som ny chef.
– Vår ambition är att ha ett väl utvecklat och uppskattat program som ger våra medlemmar en tydlig ekonomisk nytta men också en guldkant på tillvaron, säger Thomas Engelhart, vd Coop Marknad.

Coops nya chef för lojalitet, Johanna Sjöborg, har en lång och gedigen erfarenhet från dagligvarubranschen. Hon kommer närmast från en ledande position på Johnson & Johnsons nordiska organisation där hon haft ansvar för deras kommersiella utveckling. Innan dess var hon flera år på Procter & Gamble. Johanna har en unik kompetens när det gäller koncept och konsumentbeteende som kommer att komplettera befintliga kompetenser på ett fruktbart sätt.

– Jag är mycket glad och stolt över att Johanna valt att börja hos oss. Jag är övertygad om att hennes affärsmannaskap och kunnande om vår bransch, våra kunders behov och önskemål kommer att lyfta vårt lojalitets- och medlemsprogram till nästa nivå, säger Thomas Engelhart.

Thomas Engelharts ambition är att utveckla Coops medlems- och lojalitetsprogram till att vara det mest attraktiva och kraftfulla på marknaden, med erbjudanden som kunderna verkligen kommer att uppskatta och driver deras lojalitet till Coop.

– Jag ser verkligen fram emot att bli en del i det fantastiska team som idag finns på Coop Marknad, där jag hoppas att addera något nytt med min kunskap och tidigare erfarenhet. För mig är det verkligen roligt att vara med på den förändringsresa som nu genomförs på Coop Jag har redan idag vissa idéer om vad vi ska göra men är också ödmjuk inför de utmaningar vi står inför, säger Johanna Sjöborg, ny chef för Coops lojalitetsprogram.

Johanna kommer att ingå i Coop Marknads ledningsgrupp och rapporterar direkt till vd Thomas Engelhart.

För ytterligare information: Thomas Engelhart, vd Coop Marknad, 0703-20 62 39 Coops pressjour, tel. 08-743 23 33

  • Två av tre svenskar kommer att förändra sina matvanor i år

    Två av tre svenskar kommer att förändra sina matvanor i år

    Nytt år, nya möjligheter. Många svenskar ser ett nytt år som ett bra tillfälle att skapa nya vanor och att ändra sina matvanor. En undersökning bland 1 300 svenskar som genomförts på uppdrag av Coops Matometer visar tydligt att fler personer i storstadsområden och fler kvinnor än män vill ändra något med sina matvanor. Det vanligaste är att man vill äta mindre sötsaker, och hela fyra av fem tillfrågade tror också att de kommer att lyckas med sin förändring i det nya året.
    Läs mer
  • EnterCard och Coop Sverige i nytt samarbete

    EnterCard och Coop Sverige i nytt samarbete

    EnterCard Group AB och Coop Sverige AB har ingått avtal som innebär att EnterCard kommer att erbjuda kreditkort till Coops medlemmar. Det nya samarbetet innebär att Coops kreditkort från och med mars kommer att uppgraderas med flera nya funktioner och tjänster.
    Läs mer