Coop stärker sitt loljalitetsprogram med Johanna Sjöborg som ny chef

Coops drygt tre miljoner medlemmar kommer att kunna se fram mot ett ännu starkare och tydligare lojalitetsprogram med Johanna Sjöborg som ny chef.
– Vår ambition är att ha ett väl utvecklat och uppskattat program som ger våra medlemmar en tydlig ekonomisk nytta men också en guldkant på tillvaron, säger Thomas Engelhart, vd Coop Marknad.

Coops nya chef för lojalitet, Johanna Sjöborg, har en lång och gedigen erfarenhet från dagligvarubranschen. Hon kommer närmast från en ledande position på Johnson & Johnsons nordiska organisation där hon haft ansvar för deras kommersiella utveckling. Innan dess var hon flera år på Procter & Gamble. Johanna har en unik kompetens när det gäller koncept och konsumentbeteende som kommer att komplettera befintliga kompetenser på ett fruktbart sätt.

– Jag är mycket glad och stolt över att Johanna valt att börja hos oss. Jag är övertygad om att hennes affärsmannaskap och kunnande om vår bransch, våra kunders behov och önskemål kommer att lyfta vårt lojalitets- och medlemsprogram till nästa nivå, säger Thomas Engelhart.

Thomas Engelharts ambition är att utveckla Coops medlems- och lojalitetsprogram till att vara det mest attraktiva och kraftfulla på marknaden, med erbjudanden som kunderna verkligen kommer att uppskatta och driver deras lojalitet till Coop.

– Jag ser verkligen fram emot att bli en del i det fantastiska team som idag finns på Coop Marknad, där jag hoppas att addera något nytt med min kunskap och tidigare erfarenhet. För mig är det verkligen roligt att vara med på den förändringsresa som nu genomförs på Coop Jag har redan idag vissa idéer om vad vi ska göra men är också ödmjuk inför de utmaningar vi står inför, säger Johanna Sjöborg, ny chef för Coops lojalitetsprogram.

Johanna kommer att ingå i Coop Marknads ledningsgrupp och rapporterar direkt till vd Thomas Engelhart.

För ytterligare information: Thomas Engelhart, vd Coop Marknad, 0703-20 62 39 Coops pressjour, tel. 08-743 23 33

  • Coops nya flergångskasse är bättre för miljön

    Coops nya flergångskasse är bättre för miljön

    Coop ersätter den resurskrävande flergångskassen av bomull med en mer miljöanpassad polyesterkasse, som prissänks med närmare 50 procent. Påsarna för frukt och grönt kommer nu också att bytas ut mot påsar tillverkade av sockerrör.
    Läs mer
  • Coop återkallar frysta broccolibollar

    Coop återkallar frysta broccolibollar

    Coop återkallar frysta Broccolibollar med ost & basilika av varumärket Coop som en försiktighetsåtgärd då kund återfunnit glas i produkten. Återkallelsen gäller enbart förpackningar med bäst före datum 12 juli 2018.
    Läs mer