Coop stärker affärsutvecklingen – värvar Magnus Gustafsson från Baluba

Coop fortsätter att vässa ledningsteamet. Förra veckan stod det klart att man lyckats värva plannern Dan Landin från reklambyrån Åkestam Holst. Nu tar också Magnus Gustafsson, tidigare affärsutvecklings- och försäljningschef på produktionsbolaget Baluba, plats i Coop Marknads ledningsgrupp. Som chef för affärsutveckling och strategiska partnerskap blir Magnus fokus att utveckla nya tjänster och upplevelser till nytta för Coops medlemmar och kunder.

– Ständig innovation är en av de viktigaste nycklarna för att nå framgång i både varumärkesupplevelse och försäljning. Vi blir aldrig bättre än den totala nytta vi levererar till våra medlemmar och kunder. Grunden för detta är att utveckla nya tjänster och upplevelser, säger Thomas Engelhart, vd Coop Marknad AB.

– Coop har en lång tradition av innovation i många delar av verksamheten. Med Magnus bakgrund och kompetens, inte minst inom partnersamarbeten och nya medier, kommer vi bli ännu starkare, bland annat på den emotionella arenan, fortsätter Thomas Engelhart.

Magnus Gustafsson har en lång och gedigen erfarenhet av affärsutveckling, försäljning och produktion. Han har producerat flera av Sveriges största TV-program och event, bland annat Melodifestivalen och Bröstcancergalan samt en rad stora event för stora företag som Nokia och Manpower. Hans roll på Coop blir chef för avdelningen affärsutveckling och strategiskt partnerskap.

– Att få vara med och utveckla ett varumärke som är så starkt förankrat hos svenska folket ska bli otroligt kul. Med min erfarenhet från affärsutveckling, partnersamarbeten och stora produktioner inom TV och event hoppas jag kunna tillföra en ny dimension i Coops verksamhet. För att nå framgång måste vi ständigt utveckla våra tjänster och erbjudanden, komma närmare medlemmar och kunder i deras vardag och skapa nytta för hela hushållet, säger Magnus Gustafsson.

Magnus tillträder sin tjänst på Coop Marknad, det bolag som har ett samlat ansvar för Coops kommersiella strategi, den 12 september.

För ytterligare information; Thomas Engelhart, vd Coop Marknad AB: 070-320 62 39 Magnus Gustafsson: 070-326 12 00 Coop pressjour: 08-743 23 33

  • Mattis Bergquist mot nya utmaningar

    Mattis Bergquist mot nya utmaningar

    Efter drygt fem år har Mattis Bergquist, hållbarhetschef på Coop Sverige, bestämt sig för nästa steg i arbetslivet. Under Mattis tid på Coop har han tillsammans med sitt team utvecklat och implementerat flera viktiga satsningar som banar väg för framtiden.
    Read more
  • Änglamarkspriset 2024: här är de fem bidragen som tävlar om de tre finalplatserna

    Änglamarkspriset 2024: här är de fem bidragen som tävlar om de tre finalplatserna

    KF och Coop presenterar nu de fem nominerade som gått vidare i Änglamarkspriset 2024. Priset delas ut till personer, organisationer eller initiativ som gör eller förväntas göra särskilt värdefulla insatser inom miljö och ekologi, med stor potential för framtida hållbarhetsnytta. Änglamarkspriset delas sedan 2002 ut av KF och Coop tillsammans med Änglamarksfamiljerna Danielsson, Taube och Alfredson.
    Read more