Coop stärker affärsutvecklingen – värvar Magnus Gustafsson från Baluba

Coop fortsätter att vässa ledningsteamet. Förra veckan stod det klart att man lyckats värva plannern Dan Landin från reklambyrån Åkestam Holst. Nu tar också Magnus Gustafsson, tidigare affärsutvecklings- och försäljningschef på produktionsbolaget Baluba, plats i Coop Marknads ledningsgrupp. Som chef för affärsutveckling och strategiska partnerskap blir Magnus fokus att utveckla nya tjänster och upplevelser till nytta för Coops medlemmar och kunder.

– Ständig innovation är en av de viktigaste nycklarna för att nå framgång i både varumärkesupplevelse och försäljning. Vi blir aldrig bättre än den totala nytta vi levererar till våra medlemmar och kunder. Grunden för detta är att utveckla nya tjänster och upplevelser, säger Thomas Engelhart, vd Coop Marknad AB.

– Coop har en lång tradition av innovation i många delar av verksamheten. Med Magnus bakgrund och kompetens, inte minst inom partnersamarbeten och nya medier, kommer vi bli ännu starkare, bland annat på den emotionella arenan, fortsätter Thomas Engelhart.

Magnus Gustafsson har en lång och gedigen erfarenhet av affärsutveckling, försäljning och produktion. Han har producerat flera av Sveriges största TV-program och event, bland annat Melodifestivalen och Bröstcancergalan samt en rad stora event för stora företag som Nokia och Manpower. Hans roll på Coop blir chef för avdelningen affärsutveckling och strategiskt partnerskap.

– Att få vara med och utveckla ett varumärke som är så starkt förankrat hos svenska folket ska bli otroligt kul. Med min erfarenhet från affärsutveckling, partnersamarbeten och stora produktioner inom TV och event hoppas jag kunna tillföra en ny dimension i Coops verksamhet. För att nå framgång måste vi ständigt utveckla våra tjänster och erbjudanden, komma närmare medlemmar och kunder i deras vardag och skapa nytta för hela hushållet, säger Magnus Gustafsson.

Magnus tillträder sin tjänst på Coop Marknad, det bolag som har ett samlat ansvar för Coops kommersiella strategi, den 12 september.

För ytterligare information; Thomas Engelhart, vd Coop Marknad AB: 070-320 62 39 Magnus Gustafsson: 070-326 12 00 Coop pressjour: 08-743 23 33

  • Handla mat på nätet och hämta dina kassar på Göteborg Landvetter

    Handla mat på nätet och hämta dina kassar på Göteborg Landvetter

    Coop är först ut i Sverige med en innovativ tjänst för att leverera mat som beställts på nätet. 16 april startar Coop ett test där man kan beställa sin mat på nätet och sedan välja att hämta ut matkassarna utanför ankomsthallen på Göteborg Landvetter Airport. Kraven på flexiblare leveranslösningar ökar, samtidigt förväntas kraven från kunder öka ännu mer när fler väljer att köpa mat på nätet.
    Läs mer
  • Coop och Änglamark branschledande varumärken inom hållbarhet

    Coop och Änglamark branschledande varumärken inom hållbarhet

    Änglamark rankas som Sveriges mest hållbara varumärke inom mat och dryck samtidigt som Coop för andra året i rad utses till den hållbaraste matkedjan. Det står klart när Nordens största...
    Läs mer