Coop stärker affärsutvecklingen – värvar Magnus Gustafsson från Baluba

Coop fortsätter att vässa ledningsteamet. Förra veckan stod det klart att man lyckats värva plannern Dan Landin från reklambyrån Åkestam Holst. Nu tar också Magnus Gustafsson, tidigare affärsutvecklings- och försäljningschef på produktionsbolaget Baluba, plats i Coop Marknads ledningsgrupp. Som chef för affärsutveckling och strategiska partnerskap blir Magnus fokus att utveckla nya tjänster och upplevelser till nytta för Coops medlemmar och kunder.

– Ständig innovation är en av de viktigaste nycklarna för att nå framgång i både varumärkesupplevelse och försäljning. Vi blir aldrig bättre än den totala nytta vi levererar till våra medlemmar och kunder. Grunden för detta är att utveckla nya tjänster och upplevelser, säger Thomas Engelhart, vd Coop Marknad AB.

– Coop har en lång tradition av innovation i många delar av verksamheten. Med Magnus bakgrund och kompetens, inte minst inom partnersamarbeten och nya medier, kommer vi bli ännu starkare, bland annat på den emotionella arenan, fortsätter Thomas Engelhart.

Magnus Gustafsson har en lång och gedigen erfarenhet av affärsutveckling, försäljning och produktion. Han har producerat flera av Sveriges största TV-program och event, bland annat Melodifestivalen och Bröstcancergalan samt en rad stora event för stora företag som Nokia och Manpower. Hans roll på Coop blir chef för avdelningen affärsutveckling och strategiskt partnerskap.

– Att få vara med och utveckla ett varumärke som är så starkt förankrat hos svenska folket ska bli otroligt kul. Med min erfarenhet från affärsutveckling, partnersamarbeten och stora produktioner inom TV och event hoppas jag kunna tillföra en ny dimension i Coops verksamhet. För att nå framgång måste vi ständigt utveckla våra tjänster och erbjudanden, komma närmare medlemmar och kunder i deras vardag och skapa nytta för hela hushållet, säger Magnus Gustafsson.

Magnus tillträder sin tjänst på Coop Marknad, det bolag som har ett samlat ansvar för Coops kommersiella strategi, den 12 september.

För ytterligare information; Thomas Engelhart, vd Coop Marknad AB: 070-320 62 39 Magnus Gustafsson: 070-326 12 00 Coop pressjour: 08-743 23 33

  • Coop återkallar 6-pack Änglamark ägg

    Coop återkallar 6-pack Änglamark ägg

    Coop återkallar 6-pack Änglamark ägg med bäst före-datum 2025-11-02. Anledningen till återkallelsen är att varan kan innehålla salmonella. Leverantören av äggen har vid en rutinkontroll upptäckt salmonella i ett stall. Inga ägg har bekräftats med smitta, men som försiktighetsåtgärd så återkallas nu ägg från aktuell producent. Den återkallade produkten har i begränsad omfattning sålts i flera butiker.
    Read more
  • Coop bygger ut i Karlsborg – nytt centrum ger ökad kundtillströmning

    Coop bygger ut i Karlsborg – nytt centrum ger ökad kundtillströmning

    Måndag 20 oktober tas första spadtaget för ett nytt centrum i norra Karlsborg då Skaraborgs attraktivaste torg utökas med 80 lägenheter i ett samarbete mellan Coop Väst, Skaraborgs kommun, KBB fastigheter och Wennergrens. 
    Read more