Coop satsar på foodtech i Almedalen

Coop satsar på foodtech i Almedalen

I år fokuserar Coop på ämnet foodtech under Almedalsveckan. Tillsammans med Breakit, en nyhetssajt och digital mötesplats för startups och techbolag, kommer Coop att belysa hur teknik kan effektivisera och utveckla mat- och livsmedelsbranschen under temat Framtidens foodtech. Coops experter är också på plats under Almedalsveckan och deltar i andra arrangörers program.

Framtidens foodtech med Breakit och Coop

Onsdagen den 5 juli kl 8:30-13, Slottsterassen 14, Visby.

kl 9-10: Är foodtech framtidens affär – och var finns pengarna?

Med Fredrika Gullfot, grundare Simris Alg, Rickard Öste, grundare Oatly, Gustaf Brandberg, Gullspång Invest och Catrin Folkesson, affärsområdesdirektör online på Coop.

kl 10.30-11: Heta Stolen med Whywaste

kl 11-12: Matsvinn och köttfrosseri – är foodtech svaret på våra hållbarhetsproblem?

Med Martin Ådahl, chefsekonom och vice partisekreterare Centerpartiet, Johan Jörgensen, grundare Sweden Foodtech, Natalie de Brun Skantz, medgrundare Grönska och Louise König, hållbarhetschef på Coop.

Vi bjuder på frukost från 08.30 och gotländsk poke bowl till lunch, signerat Coops matinspiratör Sara Begner.

Coops representanter på plats

Ett flertal representanter och experter från Coop är på plats under Almedalsveckan och deltar i program som arrangeras av intresse- och branschorganisationer samt andra företag.

På plats är bland andra:

  • Sonat Burman-Olsson, VD och koncernchef Coop Sverige
  • Catrin Folkesson, affärsområdesdirektör Online
  • Björn Larsson, affärsområdesdirektör Marknad
  • Karolina Hagberg, affärsområdesdirektör Inköp & Kategori
  • Anna Rasin, kommunikationsdirektör
  • Louise König, hållbarhetschef
  • Anneli Bylund, hållbarhetsstrateg och dietist
  • Majsan Pense, kategorichef Kött
  • Anders Rovér, etableringschef Region Stockholm
  • Anna-Lena Dahlberg, chef kvalitet butik
  • Christina Snöbohm, kemikalieexpert

För mer information eller förfrågningar om medverkan i paneler, kontakta projektledare Louise Stephan, louise.stephan@coop.se.

#framtidensfoodtech
  • Björn Larsson slutar som marknadsdirektör på Coop

    Björn Larsson slutar som marknadsdirektör på Coop

    Björn Larsson, marknadsdirektör på Coop, lämnar sin roll som affärsområdesdirektör för Marknad, Kommunikation och Hållbarhet. Han kommer att fortsätta stötta Coop Sverige i en strategisk roll med fokus på tvärfunktionella och varumärkesdrivande frågor.
    Läs mer
  • Coop öppnar gårdsbutik på nätet

    Coop öppnar gårdsbutik på nätet

    Nu kan man med ett enkelt klick köpa honungsburkar där bina surrat runt knuten, små partier rapsolja från en åker i närheten eller äppelmust från unika lokala äppelsorter. Med nya gårdsbutiken på coop.se kan man handla direkt från lokala producenter med fokus på genuint mathantverk. Allt levereras hem till kunden samtidigt som de genomför vardagsinköpen.
    Läs mer