Coop prissänker 100 vardagsfavoriter fram till 10 mars

Coop prissänker 100 vardagsfavoriter fram till 10 mars

Coop fortsätter att pressa priserna under 2024 för sina 3,9 miljoner medlemmar. Fram till och med vecka 10 får cirka 100 av medlemmarnas favoritvaror sänkt pris.

– Vi gör allt vi kan för att erbjuda våra medlemmar så bra priser som möjligt. Även om många talar om att ljusare tider är att vänta framöver kan vi konstatera att tuffa tider fortfarande råder, med ett ekonomiskt klimat där många kämpar på och räknar varje krona. Från Coops sida vill vi ta vår del av ansvaret i arbetet vi alla behöver göra tillsammans för att få ner inflationen. Att fortsätta sänka priserna på vardagsfavoriter, relevanta för våra medlemmar, är ett sätt. Vi hoppas det uppskattas och förenklar vardagen något, säger Marie Nygren, vd Coop Sverige.

Varorna som får sänkt pris veckorna 5-10 innefattar bland annat bröd, kakor, kex, proteinkällor som ribs, nötfärs, kebab, fläskytterfilé och korv, pålägg till smörgåsen, färsk pasta, mejeriprodukter som gräddfil, crème fraiche och ost, frysartiklar som hamburgare, bröd, vegofärs, potatisbullar och bär, torrvaror som krossade tomater, lingon, nudlar, nötter och ris. Coop pressar även priset på ekologisk choklad samt olika drycker. Under varumärket Änglamark sänks priset på tvättmedel, bakplåtspapper och tvål.

Under de senaste 1,5 åren har närmare 250 000 svenskar blivit medlemmar i Coop. Den långsiktiga satsningen på bra medlemspriser, ett attraktivt partnerprogram, ett hållbart sortiment och relevanta medlemskampanjer har varit hörnstenar som lockat fler och fler till den gröna kedjan. Nyheter som månadsbonusen direkt i kassan och möjligheten att planera sina inköp till kommande veckan redan veckan innan gällande vilka varor som är på kampanj är två nyligen lanserade initiativ.

– Utöver prissänkningarna ser vi även förbättringsmöjligheter i andra delar. Att fler nu kommer upptäcka att det finns en månadsbonus att hämta ut vid betalning i kassan tror vi blir en uppskattad nyhet och något som förbättrar upplevelsen av besöket i sin Coop-butik, säger Marie Nygren.

De sänkta priserna för veckorna 5-10 gäller på samtliga Coop och Stora Coop, och produkterna hittas under egna varumärkena Coop, Änglamark och Xtra.

För mediefrågor, kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 eller media@coop.se 

  • Coop Syd startar ny verksamhet i Malmö för att växa online

    Coop Syd startar ny verksamhet i Malmö för att växa online

    Coop Syd startar ny plock- och logistikhubb för sin onlinehandel. Det blir en så kallad dark store som placeras i Malmö och som ligger i direkt förbindelse med Coop Logistiks omlastningscentral och distributörens lokaler. Med den här satsningen kan Coop Syd erbjuda onlinehandel till hela Blekinge och Skåne och samtidigt sänka logistikkostnaderna.
    Read more
  • Viktiga skeenden i Kooperativa Förbundets historia i en ny bok

    Viktiga skeenden i Kooperativa Förbundets historia i en ny bok

    Att lära av historien för att ta avstamp in i framtiden är en viktig del i alla organisationers utveckling. I samband med årsstämman den 17 april och med anledning av att förbundet fyller 125 år ger KF nu ut en ny bok. Boken speglar KF:s historia från sent 1800-tal till tidigt 2000-tal. Författare till boken är Anders L. Johansson, tidigare professor och docent vid Uppsala universitet.
    Read more